Buduj wiarygodność dzięki spójnemu przekazowi
Autentyczność zatracona w świecie zbudowanym na reklamie, jest czymś, czego obecnie wielu ludzi szuka. Również u marek. O wiele bardziej cenione są przez odbiorców te firmy, które potrafią zbudować spójną, wiarygodną komunikację, opartą na rozwiązywaniu problemów swoich obecnych i potencjalnych klientów. Priorytetem w budowaniu strategii content marketingowej powinno być podejście klientocentryczne. Przed stworzeniem jakiejkolwiek treści, staraj się badać potrzeby swojego audytorium. Wybieraj nie tylko tematy innowacyjne, ale również uniwersalne, ponieważ to one najprawdopodobniej będą przynosiły owoce w długofalowej perspektywie. Przedstawiaj się, jako ekspert nie dlatego, że sam tak o sobie sądzisz, tylko dlatego, że argumentami i case studies jesteś w stanie udowodnić, że faktycznie posiadasz fachową wiedzę. Komunikuj się spójnie we wszystkich kanałach dystrybucji. Dzięki temu zbudujesz logiczny i konsekwentny świat doświadczeń wokół swojej marki i sprawisz, że będzie postrzegana, jako wiarygodna.
Stymuluj ruch organiczny
Ruch organiczny z treści dotykających uniwersalnych tematów, które raz zostały stworzone, nie jest nikomu dany na zawsze. Nawet najlepiej stworzony content powinien być choć w drobnych aspektach aktualizowany i uzupełniany o najświeższe informacje. W ten sposób, małym nakładem pracy, jesteś w stanie optymalizować wejścia na stronę oraz stymulować wzrost ROI. Dobrym sposobem na zwiększanie ruchu organicznego dla publikowanego contentu, jest odkrywanie nowych kanałów dystrybucji oraz wspieranie content marketingu reklamą natywną. Jednym z efektywnych sposobów może być również nawiązanie współpracy z inną marką lub ekspertem branżowym, w ramach publikowania wpisów gościnnych lub rozpoczęcie współpracy z influencerami i mikroinfluencerami.
Zdobywaj leady i przekształcaj je w klientów
Wysokiej jakości treści content marketingowe, dotykające realnych problemów docelowych grup odbiorczych marki, są w stanie przyciągnąć uwagę osób faktycznie zainteresowanych daną tematyką i będących o krok od dokonania decyzji zakupowej. Strategia marketingu treści z założenia jest długoterminowa i spodziewanie się w tym przypadku szybkich efektów może skończyć się rozczarowaniem. Jednocześnie, jest to aktualnie jedna z najefektywniejszych strategii, która pozwala stymulować zainteresowanie marką, zaangażowanie odbiorców oraz sprzedaż. Dlatego pozyskane za pomocą wysokiej jakości contentu leady, łatwo jest przekształcić w realnych klientów. Trzeba tylko cierpliwie podgrzewać relacje i wyczuć moment, w którym istnieje największe prawdopodobieństwo na sfinalizowanie transakcji.
Buduj długofalowe relacje i osiągaj długoterminowe korzyści
Budowanie długofalowych relacji za pomocą wysokiej jakości treści pozwala marce nie tylko cieszyć się eksperckim wizerunkiem, pozytywnie wpływać na SEO oraz zdobywać rozgrzane leady sprzedażowe. Ogromna część odbiorców dobrze przygotowanego i odpowiednio dystrybuowanego contentu, w naturalny sposób staje się lojalnymi klientami marki i potrafi przyprowadzić kolejnych konsumentów. Content marketing jest strategią dla cierpliwych, którzy potrafią rzetelnie i z zaangażowaniem pracować na długofalowy sukces. Więcej na temat marketingu treści dowiesz się ze strony internetum.com.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz