Z informacji do których dotarł portal Olsztyn.com.pl wynika, że od dłuższego czasu prowadzone są rozmowy na linii Stomil Olsztyn S.A. z konsorcjum firm Polimex-Mostostal S.A. i Trakcja S.A., które w stolicy Warmii i Mazur realizują rozbudowę sieci tramwajowej.
- Nie mogę zaprzeczyć tym informacjom - przekazał nam prezes Stomilu, Arkadiusz Tymiński. - Na dziś z pełną śmiałością mogę powiedzieć, że pozyskanie takich partnerów byłoby bardzo ważnym krokiem w rozwoju klubu.
Obecnie rozmowy sponsorskie zostały jednak wstrzymane ze względu na postępowanie mediacyjne wyżej wymienionych firm przed Prokuratorią Generalną.
Rosnące ceny materiałów budowlanych w dobie wysokiej inflacji doprowadziły jednak do tego, że Polimex-Mostostal i Trakcja domagają się od miasta waloryzacji całego kontraktu i zwiększenia jego wartości. Miasto wprawdzie takich żądań nie kwestionuje, jednak nie zgadza się z ich wysokością. Sprawę ma rozstrzygnąć Prokuratoria Generalna, a precyzyjnie - działający przy niej Sąd Polubowny.
- Mediacje toczą się między stronami i mają charakter poufny, dlatego nie możemy informować o ich przebiegu ani przesądzać kwestii co do kwot czy terminu ich zakończenia - mówi nam Patryk Pulikowski z Zespołu Prasowego Urzędu Miasta.
Wprawdzie żadna ze stron nie chce oficjalnie przekazać o jakie kwoty chodzi to w wypowiedzi dla Gazety Wyborczej Olsztyn prezydent Olsztyna mówił o rozbieżnościach rzędu 50 mln zł.
Jak jednak zaznacza w dalszej rozmowie z nami sternik olsztyńskiego klubu, "pukaliśmy i pukamy do bardzo wielu drzwi".
- Nie są to łatwe rozmowy, nasi potencjalni partnerzy dostrzegają jak dużą pracę wykonaliśmy w ostatnich dwóch miesiącach w obszarze wyników sportowych czy też rozwoju naszego marketingu i komunikacji, który według ostatnich raportów ma jedne z czołowych zasięgów w social mediach ogółem w regionie - przyznaje Tymiński.
Z całą pewnością wynik mediacji z miastem może przesądzić o "być albo nie być" konsorcjum firm w olsztyńskim drugoligowcu.
Obecnie w klubie na różnym poziomie sponsoringu, bez umów barterowych, jest 28 podmiotów. W ostatnich dniach do "biało-niebieskiej" drużyny dołączyło dwóch "złotych" sponsorów: KOMA - usługi komunalne oraz Bank Spółdzielczy w Szczytnie. Oznacza to, iż logotypy tych firm będą widoczne w dolnej części koszulek meczowych.
- Dodam tylko, ze w 2018 roku gdy głównym akcjonariuszem Stomilu było miasto, firm tych było 8. Ta skala kolosalnie zwiększonego zaufania robi wrażenie - kończy prezes Stomilu.
Komentarze (29)
Dodaj swój komentarz