Dodatkowe pieniądze umożliwią budowę ponad 12-kilometrowej linii tramwajowej, która połączy osiedle Pieczewo ze Śródmieściem oraz dworcem Olsztyn Główny. Fundusze przeznaczone będą także na zakup sześciu tramwajów i budowę 10-kilometrowej ścieżki rowerowej.
Budżet projektu wnosi ponad 527 mln zł, z czego ponad 429 mln zł zostało przeznaczone na wydatki kwalifikowalne. Z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia dofinansowanie wynosi ponad 365 mln zł. Inwestycja ma się zakończyć do 31 marca 2023 r.
– Decyzja Komisji Europejskiej oznacza, że do Olsztyna trafi aż o 188 mln zł więcej niż pierwotnie zakładano. Inwestycja poprawi transport publiczny w mieście. Dzięki temu więcej osób będzie mogło z niego korzystać, co też pozytywne wpłynie na środowisko. Niezmiennie cieszymy się również, że z POPW finansowane są inwestycje, na które – gdyby nie środki unijne – czekalibyśmy długimi latam – komentuje Maciej Berliński, Dyrektor Departamentu Projektów Infrastrukturalnych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Przypomnijmy, że projekt ,,Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa” został podpisany w 2017 roku, jednak ceny ofert złożonych w przetargu znacząco przekraczały kwotę, jaką zamawiający mógł przeznaczyć na realizację projektu. W związku z tym postępowanie przetargowe zostało unieważnione w lipcu 2018 roku.
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz