Na czym polega outsourcing?
Outsourcing to słowo pochodzące z języka angielskiego, które powstało z połączenia trzech słów: outside, resource, using. Polega na korzystaniu z pomocy firm zewnętrznych, przekazując im część zadań, procesów biznesowych. Jednak warto podkreślić, że pełnią one funkcję pomocniczą. Najważniejsze działania, strategie oraz inne informacje nie powinny wychodzić poza firmę. Decydując się na taki krok, należy zwrócić uwagę na to, czy dana firma jest specjalistą w interesującej nas kwestii. Przykładem może być rozliczanie delegacji kierowcy. Aby mieć pewność, że wszystko zostało przeprowadzone zgodnie z obowiązującym prawem, warto zdać się na wiedzę doświadczonych usługodawców.
Bardzo często firmy rezygnują na rzecz outsourcingu z zatrudnienia stałych pracowników czy też tworzenia nowego działu. Nierzadko opłaca się to bardziej pod względem finansowym, a także umożliwia zwiększenie jakości usług przez skorzystanie z pomocy specjalistów.
Jakie usługi obejmuje outsourcing w branży TLS?
Outsourcing w branży TLS będzie obejmować głównie dział IT, czyli kwestię obsługi strony internetowej, baz danych, wprowadzanie aplikacji mobilnych, nadzór nad siecią komputerową czy też zapewnienie bezpieczeństwa informacji. Jednak warto również zwrócić uwagę, że w branży TLS pojawiają się coraz częściej nowoczesne rozwiązania oparte na technice informatycznej. Aby wprowadzić je bez większych problemów, niezbędny jest nadzór specjalistów z branży IT.
Ponadto firmy logistyczne korzystają także z outsourcingu procesów pomocniczych. Oznacza to między innymi: rekrutację pracowników, usługi finansowo-analityczne, księgowość, administrację, wynajem magazynów czy marketing. To działy, które nie będą priorytetem w przypadku firmy transportowej, jednak bez nich jej poprawne funkcjonowanie może być niemożliwe. Dlatego też przedsiębiorcy decydują się na zlecanie konkretnych działań zewnętrznym specjalistom. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule: Jakich usług potrzebują firmy z branży TLS. Dlaczego tak często zlecają je na zewnątrz?
Jakie zalety ma outsourcing w branży TLS?
Wśród zalet outsourcing można wymienić przede wszystkim możliwość skupienia się na priorytetowych celach związanych z działalnością firmy. Pozostałe funkcje, które nie mają decydującego znaczenia, zazwyczaj przekazuje się na zewnątrz. Jak już zostało wspomniane wyżej, dzięki temu można uniknąć dodatkowych wydatków związanych z otwieraniem kolejnych działów. Warto również podkreślić, że outsourcing ma zazwyczaj charakter długoterminowy. Podczas wyboru usługodawcy należy zwracać uwagę na opinię innych klientów, doświadczenie specjalisty, a także jakość usług. Dzięki temu można uniknąć ewentualnych zagrożeń. Przed zawarciem umowy przedsiębiorca powinien również przemyśleć, jaki rodzaj outsourcingu będzie dla niego najkorzystniejszy: częściowy czy pełny. Podczas dokonywania tak ważnego wyboru nie należy się spieszyć.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz