Umowa z firmą Torpol podpisana została pod koniec stycznia 2022 roku. Opiewała na 70,97 mln zł, a budowa olsztyńskiego dworca miała zakończyć się w perspektywie 17 miesięcy.
Plany planami, a życie życiem i w kolejnych aneksach oddanie dworca podróżnym było regularnie przesuwane: na listopad 2023 roku, następnie na luty, marzec i kwiecień 2024 roku. Aneks do umowy z 12 marca ustalał następny termin na 7 sierpnia 2024 roku. Mamy końcówkę wakacji, a na placu budowy nadal ma działać około 100 pracowników - podaje kolejowyportal.pl [CZYTAJ RÓWNIEŻ: Dworzec Główny w Olsztynie z piątą zmianą terminu].
Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP S.A., poinformował media, że planowany termin zakończenia prac budowlanych to trzeci kwartał br. Później przyjdzie czas na odbiory techniczne, a to oznacza, że obiekt mógłby zostać oddany do użytku w czwartym kwartale bieżącego roku.
Nie tylko terminy uległy zmianie w perspektywie ostatnich dwóch lat, ale także cena. Za wybudowanie budynku wykonawca otrzyma nie prawie 71 milionów, ale niespełna 90 mln zł.
Powstający dworzec będzie czwartym głównym obiektem kolejowym w olsztyńskiej historii. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Przypomnijmy, że równolegle z pracami na dworcu, modernizowana była stacja. Budowa stacji Olsztyn Główny to projekt kilka razy większy. Jego koszt szacuje się na 423 mln zł (netto). W czerwcu informowaliśmy, o trwających tam odbiorach technicznych [Tunel na Zatorze już w lipcu. Na stacji Olsztyn Główny trwają odbiory techniczne].
Komentarze (25)
Dodaj swój komentarz