Przedstawiciele najważniejszych firm z sektora drzewno-meblarskiego w województwie, reprezentanci Ministerstwa Rozwoju i samorządu województwa, a także organizacji branżowych oraz eksperckich firm doradczych spotkali się w dawnym Tartaku Raphaelsohnów, a dzisiejszym Muzeum Nowoczesności w Olsztynie, by rozmawiać o rozwoju tej kluczowej dla kraju i regionu gałęzi gospodarki.
- Przedsiębiorcy z branży, nie czekając na pomoc z zewnątrz ani sprzyjające zmiany, wypracowali pozycję Polski na światowym rynku – mówił Jan Szynaka, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. – Po wielu latach konsekwentnej realizacji planów rozwoju zaczynamy dorabiać się własnej, solidnej, polskiej marki, stanowić o światowych trendach we wzornictwie oraz wprowadzać nowe rozwiązania i pomysły.
W Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 na „Inteligentną Gospodarkę” zarezerwowano 320 mln euro. Pieniądze mają wspomóc rozbudowę zaplecza badawczego i wdrażanie wypracowanych w nim pomysłów, budowanie sieci połączeń między producentami i usługodawcami z regionu między sobą i z zagranicznymi partnerami, a także ochronę i promocję powstałych tutaj rozwiązań. Aby sięgnąć po unijne środki, trzeba przede wszystkim „naoliwić” współpracę biznesu i nauki, tworzyć nowe, innowacyjne technologie.
- Skuteczna promocja regionu to taka, która generuje rozwój gospodarczy – mówił Radosław Zawadzki, dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędy Marszałkowskiego. – Warmia i Mazury już są rozpoznawalne i popularne. Nasze działania skupiają się na tym, aby przekonać potencjalnych inwestorów, że nasz region jest idealnym miejscem nie tylko do wypoczynku, ale również do prowadzenia biznesu. Sektor drzewny i meblarski to twardy argument świadczący o tym, że to prawda. Stąd hasło „Zdrowe życie, czysty zysk”.
Stworzenie systemu wzmacniającego globalną pozycję branży to zadanie Programu Flagowego Polskie Meble, prowadzonego przez Polski Fundusz Rozwoju.
– Ważne jest, aby działać razem, zamiast w pojedynkę – tworzyć sojusze eksportowe, komponować pakiety produktów i usług – mówił Tomasz Wiktorski z Polskiego Funduszu Rozwoju. – Inwestorzy i konsumenci często szukają kompleksowej oferty. Warto wziąć to pod uwagę, obmyślając strategię firmy.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz