- Z powodu konieczności wykonania dodatkowych prac przedłuży się budowa Dworca Głównego PKP w Olsztynie - przekazał PAP Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP SA. Według aktualnych planów dworzec ma być otwarty na początku 2024 roku.
W wakacje ubiegłego roku rozpoczęła się rozbiórka oddanego w latach 70-tych XX wieku dworca. Niedawno prace rozbiórkowe zostały zakończone. W ich trakcie natknięto się na elementy azbestowe wbudowane m.in. w elewację. Dodatkowe prace, związane z koniecznością usunięcia rakotwórczych materiałów, nie są jedynym powodem, dla którego oddanie obiektu się przeciągnie.
Jako drugą przyczynę opóźnień wskazano na problemy, z którymi mierzy się branża budowlana. Najpierw pandemia, a teraz wojna na Ukrainie sprawiły, że inwestycje "cierpią" z powodu m.in. wzrostu cen, przerwanych łańcuchów dostaw, ale też odpływu ukraińskich pracowników. Ponadto trzeba pamiętać, że pogrążona w wojnie Ukraina jest jednym z ważniejszych producentów stali, czyli materiału niezwykle ważnego w budownictwie.
Aktualnie na placu budowy realizowane są prace związane z wykonaniem płyty fundamentowej, a także ścian i słupów przyszłego dworca na poziomie -1. Ważnym elementem inwestycji jest też budowa tunelu na Zatorze (dokładnie na ul. Zientary-Malewskiej).
Gdy prace zostaną zakończone, inwestycja powinna cieszyć oko i ułatwiać podróżowanie. Długość elewacji od strony peronów wyniesie ok. 73 m, natomiast szerokość pod dachem - blisko 29 m. Ważnym udogodnieniem będą windy oraz schody ruchome.
Przetarg na budowę nowego dworca ruszył w czerwcu 2020 roku. Pierwsze wizualizacje pojawiły się na początku roku 2022. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości około 400 mln zł realizowana jest ze współudziałem środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Komentarze (35)
Dodaj swój komentarz