Dziś jest: 22.10.2024
Imieniny: Filipa, Halki, Salomei
Data dodania: 2024-10-07 18:30
Ostatnia aktualizacja 2024-10-08 12:21

Aleksandra Sawczuk

Europoseł PiS Maciej Wąsik o likwidacji CargoTabor Olsztyn: „Rząd potrafi zmienić decyzję, kiedy będzie miał pewną presję społeczną"

Europoseł PiS Maciej Wąsik o likwidacji CargoTabor Olsztyn: „Rząd potrafi zmienić decyzję, kiedy będzie miał pewną presję społeczną
Przed siedzibą CargoTabor w Olsztynie odbyło się spotkanie pracowników sekcji z eurodeputowanym PiS Maciejem Wąsikiem i radnym PiS sejmiku województwa Pawłem Warotem
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

W piątek (4 października) zatrudnieni w olsztyńskiej sekcji CargoTabor spotkali się z europosłem Prawa i Sprawiedliwości Maciejem Wąsikiem oraz radnym sejmiku województwa warmińsko-mazurskiego, również z ramienia PiS, Pawłem Warotem. Niestety, potwierdziły się najgorsze przewidywania pracowników. Olsztyński zakład przeznaczono do likwidacji. Oznacza to, iż w najbliższych miesiącach źródło utrzymania stracić ma 107 zatrudnionych w sekcji osób. Podczas spotkania eurodeputowany Wąsik zapewnił, iż zamierza zainterweniować w sprawie, wystosowując stosowną interpelację oraz prowadząc rozmowy z innymi parlamentarzystami z okręgu warmińsko-mazurskiego, m.in. z Jackiem Protasem. Okazało się również, że przejęciem zakładu, położonego przy ul. Marii Zientary-Malewskiej, zainteresowana jest prywatna firma.

reklama

Apel do wojewody

O sprawie planowanych zwolnień grupowych w olsztyńskiej oraz braniewskiej sekcji CargoTabor pisaliśmy w połowie września. Miało dojść wówczas do spotkania pracowników zakładu z wojewodą warmińsko-mazurskim, Radosławem Królem, który ostatecznie nie pojawił się na miejscu, delegując przedstawiciela urzędu. W miniony piątek (4 października) europoseł Maciej Wąsik zaapelował do Króla, aby ten zajął się sprawą i podjął stosowne działania, mogące zapobiec likwidacji sekcji.

Do końca stycznia i zakładu nie ma”

Aktualnie wizja zwolnień grupowych w olsztyńskim zakładzie jest bardzo realna. Jak mówili zatrudnieni, z końcem października wypowiedzenia mają zostać wręczone 107 osobom.

- Później dwa miesiące nieświadczenia pracy, czyli do końca stycznia i zakładu nie ma – tłumaczył jeden z pracowników, Ireneusz Piotrowski.

Eurodeputowany Wąsik deklaruje pomoc

Obietnicę interwencji w sprawie złożył zatrudnionym w piątek Maciej Wąsik, dodając, iż zakład jest bardzo istotny pod względem strategicznym dla kraju, a rządzący mogą zmienić decyzję pod odpowiednią presją społeczeństwa.

- W mojej ocenie, rząd potrafi zmienić decyzję, kiedy będzie miał pewną presję społeczną. (…) Trzeba robić wszystko, żeby utrzymać miejsca pracy, bo bezrobocie degeneruje całe obszary. Obowiązkiem państwa jest nie tylko zarabiać pieniądze, nawet jeżeli przedsiębiorstwo nie przynosi dużych zysków albo przynosi stratę, to wartością jest utrzymanie miejsc pracy. Rządzący muszą słuchać ludzi i z nimi rozmawiać. Zwalnianie ludzi jest łatwe dla właściciela, ale szkodliwe dla państwa. Ilość dramatów, jakie wynikły z bezrobocia jest ogromna. To nie jest apel polityczny, a wspierający załogę. Państwo w żaden sposób nie zbiednieje, jeżeli utrzyma te miejsca pracy – wskazywał europoseł PiS.

Wąsik zapewnił, że napisze w omawianej materii stosowną interpelację oraz będzie prowadził rozmowy z parlamentarzystami z okręgu warmińsko-mazurskiego, m.in. z Jackiem Protasem. Zaapelował także do władz PKP i Ministerstwa Infrastruktury o utrzymanie zagrożonych miejsc pracy.

Prywatna firma przejmie zakład?

Podczas spotkania pojawił się również wątek prawdopodobnego przejęcia zakładu przez prywatną firmę. We wrześniowym artykule pt. „,,Ktoś ma chrapkę na nasze hale i nowe maszyny, a załoga pójdzie na bruk”. Likwidacja sekcji CargoTabor w Olsztynie?” poruszaliśmy tę kwestię. Pracownicy twierdzili wówczas, że w zakładzie krążą pogłoski o pojawieniu się chętnych na przejęcie dobrze wyposażonych hal. Teraz słowa się potwierdziły. Okazało się, iż PKP Cargo i PKP CargoTabor podpisały list intencyjny z firmą MW Rail, który dotyczy negocjacji stron w celu wydzierżawienia lub wynajmu olsztyńskiego obiektu.

10 mln zł celem inwestycji w sekcję

Głos w sprawie likwidacji zakładu zabrał też radny sejmiku województwa warmińsko-mazurskiego z ramienia PiS Paweł Warot. Przemawiając, zarzucił panującemu rządowi nierealizowanie polskich interesów narodowych.

Komentarze (80)

Dodaj swój komentarz

  • Haha 2024-10-07 19:26:45 37.31.*.*
    He he ale te robole to jednak głupie są:) słuchajcie dalej tego kryminała wąsika to skończycie na bezrobociu pod mostem:)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 45 6
  • PAUL MARK 2024-10-07 18:45:56 78.8.*.*
    LUDZIE ! Nie dajcie okraść siebie i swoich rodzin przez bezprawne działania bandy rudego. Niemieckie lobby już czeka by zabrać wasze mienie miejsca pracy i waszą GODNOŚĆ.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 59
  • StadionDlaStomilu 2024-10-07 18:42:10 2a01:11cf:4008:*
    PiS by nie dopuścił żeby te zakłady były zlikwidowane. Minister Wąsik twardy gość, po prostu jak mówi tak by było. A posłów Zandberga i Gruceli na zdjęciach nie widzę tutaj.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 67
  • Nie pozwolimy 2024-10-07 18:41:30 5.173.*.*
    Nie ma społecznej zgody na sprzedaż oddziału który zrobi w zeszłym roku 3 mln zł zysku. Do tego jest strategicznie ważny bo to tereny przygraniczne a Olsztyn odpowiada za prawie 4 województwa (naprawy taboru WiM , Podlasie część Mazowsza pomorza etc)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 3

www.autoczescionline24.pl