- Wmurowanie kamienia węgielnego to szczególna chwila na każdej budowie. Od teraz nasz projekt z każdym dniem będzie nabierał kształtów, aby już w III kwartale 2024 powitać pierwszych klientów – powiedział Eran Levy z BIG Poland.
Ostródzkie centrum handlowe powstaje na działce zlokalizowanej przy głównej drodze wjazdowej do centrum miasta, bezpośrednio przy węźle dróg ekspresowych S7, łączącej Warszawę i Gdańsk oraz DK16 prowadzącej do Olsztyna oraz Grudziądza.
Tutaj powstaje Big Ostróda
BIG Ostróda będzie pierwszym i jednocześnie największym tego typu kompleksem handlowym w regionie - przekonuje inwestor. Obiekt ma zająć ponad 27 tys. m² GLA (Gross Leasable Area - termin wykorzystywany do określania powierzchni wynajmowanej w obiektach komercyjnych), obejmując ponad 15 tys. m² parku handlowego oraz wolnostojący market Dom i Ogród Castorama.
Oferta parku obejmie sklepy takich marek jak Biedronka, NewYorker, Smyk, CCC, Sinsay, Cropp, House, Media Expert, Martes Sport, 4F, Komfort, Diverse, Rossmann i innych. Obiekt zaoferuje także usługi dodatkowe takie jak restauracja drive-thru, stacja benzynowa, infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych, myjnię samochodową oraz ponad 700 miejsc parkingowych.
Mimo, że dopiero wmurowano kamień węgielny, a do otwarcia obiektu pozostał rok, przestrzeń jest już niemal w stu procentach skomercjalizowana. - Jesteśmy przekonani, że stworzymy miejsce, które dla mieszkańców Ostródy i całego regionu będzie atrakcyjnym celem wygodnych zakupów, zaś dla najemców świetną lokalizacją ugruntowującą ich obecność handlową w mieście – podkreślał Levy.
Inwestorzy liczą, że Big Ostróda Power Center (jak brzmi pełna nazwa obiektu), dzięki swojej lokalizacji, obejmie zasięgiem ponad 120 000 mieszkańców, ponad 500 000 turystów odwiedzających miasto co roku, a także niezwykle intensywny ruch tranzytowy tras S7 i DK16.
Wizualizacja parku handlowego w Ostródzie
BIG Poland jest częścią międzynarodowej grupy BIG Shopping Centers, założonej w 1994 roku w Izraelu przez Yehudę Neftali, koncentrującej się na rozwoju, obsłudze i inwestowaniu w parki handlowe, centra handlowe, logistyczne, biurowe, mieszkaniowe i energię odnawialną. Obecnie firma działa w Izraelu, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Czechach i Polsce.
Marka BIG rozpoczęła budowę swojej obecności na polskim rynku detalicznym od wiosny 2022 roku i aktualnie posiada dwa w pełni skomercjalizowane parki handlowe – w Lubinie i Andrychowie. Jak donoszą brażowe portale przejęcie obu galerii kosztowało BIG ok. 65 mln euro.
Z kolei Acteeum Group jest prywatną międzynarodową firmą działającą na rynku nieruchomości komercyjnych oraz mieszkaniowych w Polsce, podejmującą się przeprowadzenia całego procesu deweloperskiego, od rozpoznania odpowiedniego terenu pod zabudowę, poprzez etap projektowania, budowy, komercjalizacji, aż po zarządzanie i sprzedaż obiektów.
Komentarze (28)
Dodaj swój komentarz