Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRiD) drugiego etapu inwestycji tramwajowej to kolejna, ale ważna formalność.
Przypomnijmy, finansowanie dla tej inwestycji (145 mln złotych – red.) zostało zapewnione z końcem lutego tego roku, kiedy to w Ministerstwie Rozwoju podpisano umowę o dofinansowanie z funduszy unijnych transportu miejskiego i infrastruktury drogowej w Polsce Wschodniej. Wśród projektów z gwarancją finansowania znalazła się inwestycja „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa”.
W praktyce oznacza to rozbudowie linii tramwajowej od pętli „Pieczewo” poprzez ulice: Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego, aleję Piłsudskiego, do skrzyżowania z ul. Kościuszki. Nowe torowisko połączy południowe osiedla z centrum miasta oraz z węzłem dworcowym i z fabryką Michelin.
W ramach inwestycji przebudowana zostanie pętla Pieczewo i Tęczowy Las na węzeł integracyjny, uwzględniający ruch tramwajowy, autobusowy, samochodowy, pieszy i rowerowy wraz z budową miejsc postojowych dla 50 samochodów osobowych. Zmianie ulegnie układ drogowy poprzez niezbędną przebudowę istniejących ulic wzdłuż projektowanej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą oraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej. Chodzi między innymi o zmianę ronda Inwalidów Wojennych przy Centrum Handlowym Viktor w skrzyżowanie, czy budowę tramwajowej estakady w okolicy skrzyżowania Murzynowskiego/Krasickiego. Nowe torowisko to również nowa infrastruktura piesza i rowerowa.
Realizacja inwestycji rozpocznie się jesienią tego roku, a jej zakończenie planowane jest na 2019 rok.
Póki co miasto szykuje się do przygotowania przetargu, który wyłoni wykonawcę tej inwestycji.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz