- Cudze chwalicie, swojego nie znacie – głosi stare powiedzenie i niestety jest ono często prawdziwe – mówi Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna „National Geographic Traveler”. - Pokazując na naszych łamach świat zapomnieliśmy, jaka ładna jest Polska, dlatego chcieliśmy zrobić konkurs promujący piękne miejsca wśród naszych rodaków. Najbardziej się cieszę, że społeczności lokalne tak bardzo się zmobilizowały, że we własnym zakresie włączyły się promocję miejsc.
Obok jeziora Jeziorak wśród siedmiu nowych cudów Polski znalazły się takie turystyczne potęgi, jak Stary Browar w Poznaniu, Termy Uniejów, Zamek Czocha, Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, Muzeum Wsi Mazowieckiej i Fort Gerharda w Świnoujściu. Poza czołową stawką pozostały między innymi Narodowe Centrum Polskiej Piosenki w Opolu czy Stocznia Gdańska.
– Walka między kandydatami o uznanie wśród turystów z całej Polski, bo to oni głównie głosowali w plebiscycie, trwała do samego końca – mówi Włodzimierz Ptasznik, burmistrz Iławy. – Stawka była wysoka, bo chodziło nie tylko o sam tytuł, ale też o to, by znaleźć się w prestiżowym przewodniku po nowych cudach Polski, który wydany zostanie przez „National Geographic Traveler” w przyszłym roku.
– Wyróżnienie dla destynacji turystycznej z naszego regionu zawsze budzi radość i pomaga w dalszej promocji województwa jako naprawdę pięknego – mówi Anna Wasilewska, członek zarządu województwa warmińsko-mazurskiego, która uczestniczyła w ceremonii ogłoszenia zwycięzców konkursu. – Po kampanii „Mazury Cud Natury” kolejny raz potwierdza się, że właśnie do Mazur i całego regionu najmocniej przylgnęło określenie „cudowny”. Na początku listopada poznamy wyniki innego konkursu, na 6 Cudów Morza Bałtyckiego i mamy nadzieję, że i tu Mazury znajdą się w gronie najcudowniejszych. Dodam też, że w tym roku startuje nasza kolejna duża kampania medialna, organizowana w Polsce i w sześciu krajach Europy, właśnie pod hasłem „CUDOWNIE”.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz