Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2016-03-10 10:57

ol

Kiedy ruszy rozbudowa linii tramwajowej i ile będzie kosztować?

Kończą się konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy linii tramwajowej w Olsztynie. Jak wynika z listów, które otrzymujemy na naszą redakcyjną skrzynkę – olsztynianie wciąż nie wiedzą, kiedy dokładnie ruszyć miałaby realizacja inwestycji i jaki jest szacunkowy koszt.  

reklama

Przypomnijmy, w piątek 11 marca zakończą się konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy linii tramwajowej. Nowa trasa ma przebiegać w ciągu ul. Witosa (od wybudowanego odcinka) poprzez ulice Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego do al. Piłsudskiego (do wybudowanego odcinka), od ul. Obiegowej poprzez al. Piłsudskiego do ul. Dworcowej oraz wzdłuż al. Warszawskiej i ul. Dybowskiego do Starego Dworu. Ostatecznie przedłużenie linii ma za zadanie połączyć osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin oraz Dworcem.

Mimo kończących się konsultacji społecznych, mieszkańcy miasta wciąż kierują na naszą redakcyjną skrzynkę pytania o koszt planowanej inwestycji oraz termin jej realizacji.

Udało nam się ustalić, iż rozbudowę linii tramwajowej - która jest obecnie projektowana w wariancie podstawowym, a więc bez uwzględnienia Kortowa, połączenia ul. Piłsudskiego i odcinka na ul. Kanta - szacuje się na podstawie rozstrzygnięć w poprzednim projekcie tramwajowym. Wartość szacunkowa wynosi około 166 mln złotych. Dokładne koszty projektanci będą w stanie podać po zakończeniu projektów branżowych.

Mieszkańcy miasta nie ukrywają również obaw, iż rozbudowa linii tramwajowej ponownie zablokuje miasto.

Jak informowała podczas jednego ze spotkań konsultacyjnych wiceprezydent Olsztyna, Halina Zaborowska-Boruch poprzednia inwestycja tramwajowa była sytuacją nietypową, ponieważ miasto miało niewiele czasu na wykonanie. Wiceprezydent zapewniła, że teraz dzięki temu, że mamy dopiero początek nowej perspektywy unijnej – czasu jest dużo, można więc przygotować realizację zadań tak, by było bardziej komfortowo dla mieszkańców i przedsiębiorców.

Urzędnicy zapewniają, że projekt przebudowy zostanie przygotowany tak, by możliwy był podział tras na odcinki, a konkretnie minimum 8 części do realizacji. Na szczegóły realizacji i zamykania poszczególnych ulic i ewentualnych objazdów jednak za wcześnie.

Jak wynika z ustaleń urzędników w pierwszym kwartale przyszłego roku wykonawca projektu rozbudowy powinien uzyskać pozwolenia na budowę. Następnie uruchomiona zostanie procedura przetargowa. Wykonawcy wkroczą na plac budowy torowiska najwcześniej w 2018 roku.

Komentarze (6)

Dodaj swój komentarz

  • Ren 2016-03-12 18:41:50 89.228.*.*
    A czy nie lepiej zapytać czy ludzie w ogóle chcą tych tramwajów? Zamiast pytać, którędy mają jechać?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 2
  • Bazyl 2016-03-11 14:17:46 81.190.*.*
    Patrząc na dotychczasowe "osiągnięcia" trudno nie mieć czarnych myśli. Dlaczego nikt nie wyciągnął wniosków? Dlaczego nadal wszystko jest wielką improwizacją? Należy przedtem przeprowadzić gruntowne analizy i dopiero wtedy uzgodnić z mieszkańcami( którzy będą spłacali kredyt i znosili uciążliwości spowodowane zablokowaniem miasta)sens nowej inwestycji i ewentualny przebieg trasy. Dość apodyktycznych rządów zapatrzonego w siebie władcy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 6
  • Marian Paździoch 2016-03-10 23:31:07 82.139.*.*
    Idzie czas dużych zmian w świecie, a te plany są takie jakby lewactwo nadal niezagrożenie uszczęśliwiało ludzi... Te zmiany na Polskę mogą mieć większy wpływ niż się komukolwiek wydaje...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 4
  • tt 2016-03-10 14:47:33 89.71.*.*
    Stadion dla Stomilu. a tu 2 miliony dla arki z gdynii i 180 tys dla bałtyku...co rok więcej kasy. Ucz się Panie G. od Gdynii tu jest stadion dla piłki i rugby i hala ....oj wymieniałbym długo a w olsztynie co jest tramwaje i nic więcej... http://sport.trojmiasto.pl/Tak-placi-Gdynia-za-promocje-w-pilce-noznej-n99528.html
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 11
  • Jadwiga_Misiak 2016-03-10 11:19:30 83.3.*.*
    "Poprzednia sytuacja była nietypowa" bo Ratusz poległ na polu właściwego nadzoru i egzekwowania terminowości prac, które to miały być wykonane przez firmę FCC. Niestety nie mam dostępu do umowy i szczegółowych jej zapisów dotyczących konkretnych terminów prac oraz właściwie zapisanego prawa nadzoru Inwestorskiego. Oby tym razem to ulica Wilczyńskiego nie została sparaliżowana poprzez źle zorganizowany plan robót.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 5

www.autoczescionline24.pl