Wspólne bilety na przejazd funkcjonują nie tylko w dużych i wielkich miastach jak: Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań czy Rzeszów, ale również w mniejszych, m.in. w Nowym Targu, Zakopanem czy Nowym Sączu.
Kolejarze wyjaśniają, że wszędzie tam, gdzie istnieje integracja taryfowa przewoźników kolejowych i miejskich, obserwuje się systematyczny wzrost liczby osób podróżujących.
Uważam, że Olsztyn i przyległe do niego gminy ze względu na charakterystykę demograficzną i mobilność populacji oraz rozbudowaną sieć komunikacji miejskiej i kolejowej, dysponuje olbrzymim potencjałem do wprowadzenia oferty integrującej transport publiczny.
– czytamy w dokumencie sporządzonym przez Annę Lenarczyk, członka zarządu spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o., pełniącą rolę dyrektora handlowego.
Anna Lenarczyk wyjaśniła, że spółka w swojej ofercie dopuszcza dwa podstawowe modele współpracy. Jeden z nich polega na honorowaniu biletów miejskiego przewoźnika w pociągach regionalnych lub odwrotnie.
Rozliczenia z tego tytułu odbywają się w sposób określony w umowie, najczęściej na podstawie udziałów w całości przewozów realizowanych przez zainteresowane podmioty.
– czytamy w piśmie.
Oczywiście, aby przyjąć takie rozwiązanie, należałoby najpierw przeprowadzić okresowe badania liczby podróżnych zarówno w pociągach jak i w środkach komunikacji miejskiej, co umożliwiłoby ustalenie udziałów w przewozach.
Drugi model współpracy zakłada, że obie strony dokonają upustu ceny na dany rodzaj biletu. Co za tym idzie, podróżny zyska tańszy produkt, którego ostateczna cena opiera się na opłatach cząstkowych za przejazdy środkami lokomocji zainteresowanych przewoźników. Jednym słowem: strony dzielą się zyskami po połowie.
Wprowadzenie omawianych rozwiązań, stanowiłoby – nie tylko w przypadku miasta Olsztyna i przyległych do niego miejscowości obsługiwanych komunikacją miejską – poważne udogodnienie w zakresie obsługi podróżnych, ale całego województwa warmińsko-mazurskiego, którego Olsztyn jest centralnym ośrodkiem administracyjnym, kulturalnym, oświatowym i usługowym, jak również centrum rynku usług komunikacyjnych Warmii i Mazur.
– napisała Anna Lenarczyk.
Radny Michał Wypij ma nadzieję, że porozumienie dojdzie do skutku.
– Liczę, że ratusz szybko i pozytywnie odpowie na ten list i taki bilet zostanie wprowadzony! – ogłosił Michał Wypij.
Temat jest rozwojowy. Będziemy na bieżąco informować o nowych ustaleniach.
O planach związanych z koleją aglomeracyjną pisaliśmy TUTAJ.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz