O co chodzi? O realizację Łynostrady na odcinku od ul Tuwima do Parku Centralnego. Ze względu na trudny teren ułożona tam zostanie nawierzchnia mineralna.
O tym, że takie rozwiązanie będzie niekorzystne dla całego projektu informowali społecznicy z Forum Rozwoju Olsztyna i Wizji Lokalnej – inicjatorzy projektu. Ich zdaniem ułożenie takiej nawierzchni na tym odcinku może doprowadzić do obniżenia standardu ciągu pieszo-rowerowego i uniemożliwiać całoroczne wykorzystanie. Społecznicy obawiali się również, że zmiana nawierzchni będzie miała wpływ na zmiane funkcji tej trasy.
- Łynostrada na wymienionym odcinku powinna pełnić funkcję komunikacyjną, a nie tylko rekreacyjną, w związku z czym powinna być wykonana z nawierzchni odpornej na warunki atmosferyczne oraz umożliwiać utrzymanie jej w odpowiednim stanie (sprzątanie i odśnieżanie) – informowali społecznicy.
W tej sprawie odbyło się spotkanie z projektantem trasy, które miało uspokoić zaniepokojonych losem Łynostrady.
- Rozmowa z projektantem najtrudniejszej części Łynostrady wiele wyjaśniła i jednocześnie pokazała jak trudnym problemem jest budowanie dróg rowerowych i pieszych na gruntach nienośnych. Rozwiązanie w postaci nawierzchni naturalnej mineralnej jest najlepsze, także pod względem ekonomicznym. Mam nadzieję, że obecni na spotkaniu wnioskodawcy Łynostrady przyjęli to ze zrozumieniem – powiedział po spotkaniu w sprawie Łynostrady prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Przypomnijmy, Łynostrada będzie głównym traktem rowerowym w Olsztynie, a w przyszłości ma być wiodącą atrakcją rowerową przechodzącą przez cały Olsztyn.
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz