Właśnie otrzymałem informację z Ministerstwa Rozwoju, że w ramach PO „Polska Wschodnia”, podwyższono nam kwotę dofinansowania na projekt „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie – trakcja szynowa”, do maksymalnego poziomu, czyli 85%! Dotychczas było to niecałe 70%, więc to naprawdę duży wzrost i duże pieniądze – poinformował prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
To oznacza, że miasto zyska około 30 mln złotych więcej na budowę torowiska tramwajowego, które połączy osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin i zintegrowanym węzłem przesiadkowym przy dworcu PKP/PKS.
W ramach zadania przewiduje się powstanie dwutorowej linii tramwajowej stanowiącej uzupełnienie nowej linii tramwajowej, przebudowę pętli Pieczewo do postaci wspólnego węzła dla ruchu tramwajowego, autobusowego, samochodowego, pieszego i rowerowego, zmianę układu drogowego poprzez niezbędną przebudowę istniejących ulic wzdłuż projektowanej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą oraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych), powstanie infrastruktury pieszej i rowerowej (budowa ścieżek rowerowych, parkingów rowerowych i chodników).
Drugi etap rozbudowy tramwajowej sieci to około 8 kilometrów podwójnego torowiska. Trakcja zostanie poprowadzona z obecnej pętli autobusowej w Pieczewie ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego do al. Piłsudskiego i dalej do obecnej sieci na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki. W dużej części trasy torowisko będzie przebiegać poboczem jezdni. Pośrodku - w postaci trambuspasu - wieść będzie od Pieczewa do skrzyżowania ulic Krasickiego z Sobocińskiego oraz wzdłuż al. Piłsudskiego. Poza tym nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku wybudowana zostanie estakada (zacznie się w pobliżu ul. Murzynowskiego a skończy przy Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego).
Orientacyjny koszt inwestycji to 208 mln złotych.
Komentarze (16)
Dodaj swój komentarz