Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2021-08-07 18:52

Cezary Kapłon

Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!Mieszkańcy Pieczewa mają dość ciężkich pojazdów: ‘’Nasze bloki tego nie wytrzymają’’

Mieszkańcy Pieczewa mają dość ciężkich pojazdów: ‘’Nasze bloki tego nie wytrzymają’’
Mieszkańcy ul. Świtycz-Widackiej boją się o to, że ciężkie pojazdy zniszczą ich ulicę oraz okoliczne bloki
Fot. Czytelnik Olsztyn.com.pl

Rozpoczęły się prace nad budową linii tramwajowej z Pieczewa do centrum Olsztyna. Kolejni mieszkańcy tego osiedla napisali do naszej redakcji wiadomość ze swoimi obawami. Chodzi przede wszystkim o to, że niemal cały ruch został puszczony wąską ul. Świtycz-Widackiej, gdzie jeszcze przed przebudową nie było miejsca do parkowania. Ponadto, ich zdaniem ciężkie samochody ciężarowe i autobusy zniszczą ulicę i bloki w jej pobliżu.

reklama
Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!

Napisał do nas mieszkaniec ul. Świtycz-Widackiej na Pieczewie. Uważa, że decyzja o tym, żeby cały osiedlowy ruch puścić ulicą, na której mieszka, jest absurdalna.

Nasza wąska ulica jest główną drogą wjazdową i wyjazdową praktycznie z całego Pieczewa, co jest totalnym absurdem! W tym celu zakazano parkowania na naszej ulicy poza zatokami parkingowymi – przyznał mieszkaniec Pieczewa.

Zaznaczył, że na ul. Świtycz-Widackiej nie ma tylu miejsc postojowych, a przecież są przychodnie, więc parkują nie tylko mieszkańcy, ale także pacjenci i lekarze.

Na Pieczewie mieszka ponad 10 tys osób na stałe, plus zapewne kilka tysięcy osób niezameldowanych, więc łatwo policzyć, że przez ulicę Świtycz-Widackiej codziennie wjeżdża i wyjeżdża setki jak nie tysiące aut! Jak wynik z rozmów z mieszkańcami ul. Świtycz-Widackiej jest tu też wiele osób niepełnosprawnych, którym utrudni to życie. Przed podjęciem takich decyzji miasto powinno zrobić konsultacje z mieszkańcami poszczególnych ulic, które mają być tak obciążone jak nasza – dodał czytelnik.

Jego zdaniem pozostaje jeszcze kwestia większych pojazdów poruszających się po ul. Świtycz-Widackiej, jak duże samochody ciężarowe (średnia masa to ok. 15 ton a ładunek to kolejne 10-20 ton czy autobusy).

Przecież ta droga i nasze budynki tego nie wytrzymają, zaraz powstaną pęknięcia na ścianach – przyznał czytelnik.

Co na to urzędnicy? Obecnie, w porozumieniu z wykonawcą inwestycji, określają, które fragmenty ulic zostaną zajęte.

Wykonawca musi przedstawić dokumenty, z których będzie jasno wynikało, że planowana organizacja ruchu jest zgodna z prawem i zaproponować rozwiązania które umożliwią jak najsprawniejsze poruszanie się po mieście. Bez zatwierdzenia tych dokumentów przez Miejską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (która składa się z drogowców, miejskiego inżyniera ruchu, kierownika jednostki realizującej projekt tramwajowy oraz taksówkarzy, policjantów i przedstawicieli MPK) nie może sam wprowadzić żadnych zmian na ulicach i chodnikach. Bardzo często zdarza się, że komisja ma uwagi i proponuje inne, alternatywne rozwiązania – przyznała Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Olsztyna.

Urzędnicy nadzorują przebieg prac. Podejmowane decyzje ustalane są nie bieżąco z wykonawcą i to on jest odpowiedzialny, zdaniem rzeczniczki, za prawidłowe wdrożenie i utrzymanie organizacji ruchu.

A co z autobusami, które również ważą ok. 10 ton? Michał Koronowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie powiedział, że na ul. Świtycz-Widackiej nie ma ograniczenia dla pojazdów do 3,5 tony.

Linia dowozowa na os. Pieczewo została uruchomiona po to by, mieszkańcy w jak najmniejszym stopniu odczuli zmiany w organizacji ruchu spowodowane realizacją inwestycji tramwajowej – stwierdził rzecznik.

I dodał: – Przypominam, że linia dowozowa Z13 kursuje na trasie Krasickiego/Świtycz-Widackiej/Gębika/Żurawskiego. Do godz. 14.00 umożliwia przede wszystkim przesiadkę na linię nr 113 na przystanku Panasa, w następnej kolejności na pozostałe linie odjeżdżające z tego przystanku. Natomiast od godz. 14.00 umożliwia przede wszystkim przesiadkę z autobusów linii nr 113 na przystanku Krasickiego-Wilczyńskiego, a w następnej kolejności z autobusów innych linii.

Czytaj również:

Pieczewo niedługo zostanie odcięte od głównej ulicy. Czytelnik boi się o swoich rodziców. Co na to urzędnicy?

Galeria

Komentarze (75)

Dodaj swój komentarz

  • Ja z Pieczewa 2021-08-10 16:32:33 31.60.*.*
    Kłótnie , kłótnie ... po co to? Budowa już ruszyła. Jak na razie idzie sprawnie. Pieczewo zmieni swoją wizualność. Będą nowe chodniki, ścieżka rowerowa , jezdnia itp. Musimy to przeżyć 😃 czy narzekanie coś zmieni? Pomyślcie o tych którzy mieszkają blisko pętli tam dopero jest głosno. Wywrotka za wywrotka. GŁOWY DO GORY ...UŠMIECH PROSZĘ. MUSIMY TO PRZETRWSČ
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • Taka prawda 2021-08-09 15:14:21 5.173.*.*
    Ratuszowe mendy w komentarzach poniżej, które mówią że wykorzystywanie takiej drogi dla pojazdów o masie całkowite 40 ton to nic nadzwyczajnego, są zwykłymi kretynami. Inaczej byście śpiewali, gdyby takie auta jeździły Wam pod oknami. Na taką dużą inwestycję powinna być zrobiona tymczasowa droga np. przez poligon. W końcu te grunty należą do miasta.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 2
  • Olsztyniak rodowity 2021-08-09 07:42:41 91.206.*.*
    Trzeba było zostać na wsi a nie do Miasta. Tam mieliście spokój i swojski zapach.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 16
  • Obserwator 2021-08-09 07:12:28 188.146.*.*
    Komisja do spraw bezpieczeństwa w składzie, między innymi kierowcy Taxi żarciki jeden p.slawomir który nie ma w tych sprawach zielonego pojęcia decyduje o tak poważnych decyzjach i tak się to kończy haos korki itp itd
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 2
  • Jaro 2021-08-09 06:23:11 5.173.*.*
    Jak budowa szła na pieczenie to pszczoły nosiły materiał było cicho jak w ulu zieby
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • Jkt 2021-08-09 06:01:01 5.184.*.*
    To samo było przy budowie pierwszej linii tylko po drugiej stronie Jarot, i nikt się nie martwilł
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 1
  • Ja 2021-08-09 02:47:24 83.24.*.*
    Trzeba było protestować przeciwko chorym pomysłom grzymowicza, albo wymusić najpierw zbudowanie nowych dróg i parkingów jako alternatywy. A teraz jak coś się stanie i przerwą budowę to mieszkańcy obudzą się z ręką w nocniku.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 2
  • Ten co Cię zrugał pod Rastem 2021-08-08 22:10:38 31.0.*.*
    Na szczęście na moim małym osiedlu nie ma i nigdy nie będzie ani autobusów ani tramwajów! 👍👍👍🙂
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 5
  • docho 2021-08-08 21:48:53 178.42.*.*
    Pod osłona nocy spawają szyny na istniejacych torowiskach . Jednak tym sie nie chwalą.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 1
  • MIŚ PRL 2021-08-08 19:48:36 95.160.*.*
    Parafrazując hasła czasów minionych: "Każda Nowa Nitka Tramwajowa - Szczególnym Dobrem Narodu! Czuwaj!"
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 3
  • Marko 2021-08-08 17:56:02 5.173.*.*
    Przepuścić podobny ruch pod Grzymowicza domem na Brzezinach
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 0
  • ineedmore 2021-08-08 14:58:18 88.156.*.*
    Tego bełkotu urzędniczego to się czytac nie da! W Olsztynie jest już taka tradycja,żeby wybudowac jedną ulicę,trzeba zdewastowac dziesięc okolicznych,bo z pewnością po zakończeniu"inwestycji"nikt nie będzie robił odbioru technicznego ulic zdewastowanych przez ciężarówki i inny sprzęt budowlany,będą patrzec tylko czy szyna jest prosta i czy posadzono drzewko podparte patykiem,zgodnie z projektem!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 2
  • Tragedia 2021-08-08 13:18:05 31.60.*.*
    Jedna rzecz która jest pewna , to że przez najbliższe 15 lat nie będzie tramwajów na al.wojska polskiego i niepodległości. Za to ciężarowych będzie po kokardy !!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • Śmiechłem 2021-08-08 11:27:45 5.173.*.*
    O ile jeszcze można zrozumieć ruch osobowy i autobusy, to z tymi ciężarówkami chyba ich pojebało.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 6
  • Gg 2021-08-08 11:02:16 5.173.*.*
    Lepiej drogi wyremontować a nie tramwaje w Olsztynie robić
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 12
  • GS 2021-08-08 10:12:21 176.221.*.*
    Żeby zachować ciągłość Lini tramwajowej, powinna być połączona z końcówką z ul. Kanta, przebiegać przez Krasickiego, Wyszyńskiego, Towarową, Lubelską i do dworca.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 4
  • GS 2021-08-08 10:01:24 176.221.*.*
    Powinni połączyć ul. Wilczyńskiego z obwodnicą jak i z ul. Warszawską, a to powinno być zrobione już bardzo dawno temu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 2
  • Hahahaha 2021-08-08 09:49:57 176.221.*.*
    "Urzędnicy nadzorują przebieg prac." Hahaha. Dowcipnisie...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 1
  • XCVL 2021-08-08 09:47:41 5.60.*.*
    Nie wiem po co następna linia tramwajowa. skoro jedna z Jarot w stronę Kortowa i nie tak nie jeździ. Niszczą tylko zieleń , utrudniają ludziom życie przez tę budowę nowej linii , a to tak szybko się nie skończy i jeszcze pytanie czy w ogóle będzie dobrze zrobione.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 12
  • sdfsdf 2021-08-08 09:29:34 31.0.*.*
    na ile zmian pracują na budowie? dwie czy trzy? hahahahhahaa
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 3

www.autoczescionline24.pl