Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2021-08-07 18:52

Cezary Kapłon

Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!Mieszkańcy Pieczewa mają dość ciężkich pojazdów: ‘’Nasze bloki tego nie wytrzymają’’

Mieszkańcy Pieczewa mają dość ciężkich pojazdów: ‘’Nasze bloki tego nie wytrzymają’’
Mieszkańcy ul. Świtycz-Widackiej boją się o to, że ciężkie pojazdy zniszczą ich ulicę oraz okoliczne bloki
Fot. Czytelnik Olsztyn.com.pl

Rozpoczęły się prace nad budową linii tramwajowej z Pieczewa do centrum Olsztyna. Kolejni mieszkańcy tego osiedla napisali do naszej redakcji wiadomość ze swoimi obawami. Chodzi przede wszystkim o to, że niemal cały ruch został puszczony wąską ul. Świtycz-Widackiej, gdzie jeszcze przed przebudową nie było miejsca do parkowania. Ponadto, ich zdaniem ciężkie samochody ciężarowe i autobusy zniszczą ulicę i bloki w jej pobliżu.

reklama
Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!

Napisał do nas mieszkaniec ul. Świtycz-Widackiej na Pieczewie. Uważa, że decyzja o tym, żeby cały osiedlowy ruch puścić ulicą, na której mieszka, jest absurdalna.

Nasza wąska ulica jest główną drogą wjazdową i wyjazdową praktycznie z całego Pieczewa, co jest totalnym absurdem! W tym celu zakazano parkowania na naszej ulicy poza zatokami parkingowymi – przyznał mieszkaniec Pieczewa.

Zaznaczył, że na ul. Świtycz-Widackiej nie ma tylu miejsc postojowych, a przecież są przychodnie, więc parkują nie tylko mieszkańcy, ale także pacjenci i lekarze.

Na Pieczewie mieszka ponad 10 tys osób na stałe, plus zapewne kilka tysięcy osób niezameldowanych, więc łatwo policzyć, że przez ulicę Świtycz-Widackiej codziennie wjeżdża i wyjeżdża setki jak nie tysiące aut! Jak wynik z rozmów z mieszkańcami ul. Świtycz-Widackiej jest tu też wiele osób niepełnosprawnych, którym utrudni to życie. Przed podjęciem takich decyzji miasto powinno zrobić konsultacje z mieszkańcami poszczególnych ulic, które mają być tak obciążone jak nasza – dodał czytelnik.

Jego zdaniem pozostaje jeszcze kwestia większych pojazdów poruszających się po ul. Świtycz-Widackiej, jak duże samochody ciężarowe (średnia masa to ok. 15 ton a ładunek to kolejne 10-20 ton czy autobusy).

Przecież ta droga i nasze budynki tego nie wytrzymają, zaraz powstaną pęknięcia na ścianach – przyznał czytelnik.

Co na to urzędnicy? Obecnie, w porozumieniu z wykonawcą inwestycji, określają, które fragmenty ulic zostaną zajęte.

Wykonawca musi przedstawić dokumenty, z których będzie jasno wynikało, że planowana organizacja ruchu jest zgodna z prawem i zaproponować rozwiązania które umożliwią jak najsprawniejsze poruszanie się po mieście. Bez zatwierdzenia tych dokumentów przez Miejską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (która składa się z drogowców, miejskiego inżyniera ruchu, kierownika jednostki realizującej projekt tramwajowy oraz taksówkarzy, policjantów i przedstawicieli MPK) nie może sam wprowadzić żadnych zmian na ulicach i chodnikach. Bardzo często zdarza się, że komisja ma uwagi i proponuje inne, alternatywne rozwiązania – przyznała Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Olsztyna.

Urzędnicy nadzorują przebieg prac. Podejmowane decyzje ustalane są nie bieżąco z wykonawcą i to on jest odpowiedzialny, zdaniem rzeczniczki, za prawidłowe wdrożenie i utrzymanie organizacji ruchu.

A co z autobusami, które również ważą ok. 10 ton? Michał Koronowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie powiedział, że na ul. Świtycz-Widackiej nie ma ograniczenia dla pojazdów do 3,5 tony.

Linia dowozowa na os. Pieczewo została uruchomiona po to by, mieszkańcy w jak najmniejszym stopniu odczuli zmiany w organizacji ruchu spowodowane realizacją inwestycji tramwajowej – stwierdził rzecznik.

I dodał: – Przypominam, że linia dowozowa Z13 kursuje na trasie Krasickiego/Świtycz-Widackiej/Gębika/Żurawskiego. Do godz. 14.00 umożliwia przede wszystkim przesiadkę na linię nr 113 na przystanku Panasa, w następnej kolejności na pozostałe linie odjeżdżające z tego przystanku. Natomiast od godz. 14.00 umożliwia przede wszystkim przesiadkę z autobusów linii nr 113 na przystanku Krasickiego-Wilczyńskiego, a w następnej kolejności z autobusów innych linii.

Czytaj również:

Pieczewo niedługo zostanie odcięte od głównej ulicy. Czytelnik boi się o swoich rodziców. Co na to urzędnicy?

Galeria

Komentarze (75)

Dodaj swój komentarz

  • ertgyh 2021-08-08 09:28:16 31.0.*.*
    nie zamyka się całej drogi na raz,,,, po połowie powinni to zrobić... "orły" jedne
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 3
  • Eliza 2021-08-08 08:39:39 95.160.*.*
    Uważam że w Olsztynie bardziej przydało by się pomyśleć o naszym dwocu który jest w opłakanym stanie.Budujac kolejną linę tramwajową w takim mieście jak Olsztyn nie ma sensu to nie Wrocław
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 8
  • Stas 2021-08-08 08:22:33 188.147.*.*
    Czemu jesteście tacy wulkanizacja w komentarzach?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 2
  • ABC 2021-08-08 08:09:38 178.42.*.*
    Chcieliśta motorniczego to mata co chceta
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 6
  • aza 2021-08-08 07:10:12 83.24.*.*
    I znów lament!! Drodzy kierowcy . Zauważacie, że brakuje dla waszego auta miejsca parkingowego ale dlaczego qwa nie zauważacie PIESZEGO jak chce przejść przez jezdnię????
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 10
  • Banan 2021-08-08 07:00:45 37.7.*.*
    Jaki Włodarz takie Miasto zamiast tramwajów to kanał na kajaki sobie zrobi nieudacznik
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 15
  • Budować 2021-08-08 06:41:10 188.146.*.*
    Bzdura i to na kółkach ! To są bloki z wielkiej płyty i stoją przy najbardziej ruchliwych drogach w Olsztynie czy tez w Warszawie . Chcecie potem mieć lepiej to trzeba trochę pocierpieć , skończcie już z tym wiecznym olsztyńskim narzekactwem bo się tego nie da czytać .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 18 17
  • Disco Polo oogy boogy 2021-08-07 23:19:23 185.48.*.*
    Mieszkańcy Olsztyna to w większości byli mieszkańcy wsi lub PGRów.Dla których jazda tramwajem to niemal lot rakietą na Marsa.Woleliby poruszać się po mieście furmankami czuliby się swojsko.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 29
  • bezimienny 2021-08-07 22:45:07 188.146.*.*
    Bla bla bla...możecie sobie poipisać do gazety i ponażekać. Albo możecie wynająć biegłego,który wykona ekspertyzę budynków przed inwestycją, a później ekspertyzę po inwestycji. Dopiero z takimi dokumentami możecie startować w sądzie. Wcześniej to niestety bez sensu. Oczywiście w sądach olsztyńskich nie macie szans, dopiero o odwołaniu do wyższych instancji coś wskóracie ale to są uroki niezawisłych sądów.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 2
  • Młoda 2021-08-07 21:36:06 5.173.*.*
    ,,Przed podjęciem takich decyzji miasto powinno zrobić konsultacje z mieszkańcami poszczególnych ulic, które mają być tak obciążone jak nasza – dodał czytelnik". Słusznie. Zapomniał Pan,że ,, konsultacji" było w przeszłości bardzo wiele. I nic z nich nie wynikło. Myślę, że Grzymowicz zadbał już wcześniej o przychylność rady osiedla Pieczewo i nie jest mu potrzebny głos ludu. O ile mi wiadomo w jego komitecie wyborczym w 2018 r. było bardzo wielu przewodniczących Rad Osiedli z Olsztyna. Była także ś.p. przewodnicząca rady osiedla Pieczewo ale nie zdobyła mandatu radnej. Wynik - 196 głosów przy liczbie 16 tyś. mieszkańców nie powala. Myślę że Grzymowicz już nie zapyta Pana czytelnika o zdanie. Budowa ruszyła z kopyta więc na papierze konsultacje już były. Teraz trzeba oswoić się z codziennym hałasem i modlić się o szybkie zakończenie robót. Zaraz będzie wrzesień i nowy rok szkolny. Szczerze współczuję mieszkańcom Pieczewa. Aby do wiosny... Tylko której? Trzeba zapytać Grzymowicza.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 27 8
  • Fgrt 2021-08-07 20:39:07 176.221.*.*
    Wybudujecie sobie nowe bloki puste tramwaje ważniejsze.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 9
  • Balbina 2021-08-07 20:34:45 176.221.*.*
    Tam od wielu lat była walka z miastem o miejsca parkingowe dla przychodni,bo zajmowali miejsca mieszkańców, oczywiście bez rezultatu.Tylko szaleniec mógł puścić tamtędy cały ruch plus autobusy.Włodarze kompletnie mają gdzieś zdanie mieszkańców.Tramwaje to kolejna fanaberia kompletnie nie poprawiająca komfortu życia.Mam nadzieję, że w końcu ktoś pogoni jaśnie nam panującego z całą radą miasta, którzy urządzili sobie tu prywatny folwark.Za te tramwaje będziemy płacić parę kolejnych dekad.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 23 13
  • EWA 2021-08-07 20:07:37 95.49.*.*
    Nie ma totalnie miejsc parkingowych. Może władze pozwoliłyby na tymczasowe parkingi na terenach tzw zielonych "trawnikach" ...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 10
  • Janusz Nosacz I 2021-08-07 19:25:05 176.221.*.*
    Bloki na Pieczewie wiele wytrzymają. Ciężarówki im nie zrobią krzywdy
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 8
  • Wole PoE 2021-08-07 19:14:27 93.105.*.*
    Ledwo zaczęli budować, już z nor wyłażą społecznicy i malkontenci. Japa tam!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 16
  • Budowniczy 2021-08-06 15:16:05 5.173.*.*
    Przecież takie ciężarówki nigdy nie powinny jeździć po drodzę osiedlowej, nawet jeżeli nie ma ograniczenia do 3,5 tony! Drogi osiedlowe mają zazwyczaj średni tonaż 8-10 ton, a te załadowane ciężarówki potrafią ważyć nawet 40 ton!! Co ta rzecznik w ogóle opowiada za bajki!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 22 5

www.autoczescionline24.pl