Dziś jest: 21.11.2024
Imieniny: Janusza
Data dodania: 2016-09-21 09:20

Iwona Starczewska

Mrożek to nie rodzaj lodów. Odważna kampania olsztyńskiego Teatru Jaracza

Odważna i nieco przewrotna – taka jest nowa kampania reklamowa olsztyńskiego Teatru Jaracza, który ''puszcza oko'' do widza i przekonuje, że teatr to nie rozrywka dla wybranych, a sztuka ucząca dystansu do siebie.  

reklama

Przed nami nowy sezon olsztyńskiego Teatru Jaracza - miejsca, w którym od lat działają młodzi ludzie, pracujący na jego renomę. Od dawna Teatr Jaracza walczy bowiem z fałszywym przekonaniem pokutującym wciąż w świadomości społeczeństwa, że teatr to sztuka dla wybranych. Teraz, w zwalczaniu tego błędnego przekonania, olsztyńskiemu teatrowi pomoże nowa kampania reklamowa, której przekaz ''puszcza oko do widza'' i zachęca do nabrania dystansu.

Nowa i odważna kampania ma - jak zapewniają jej autorzy - zachęcić do wizyty w Jaraczu również tych, którzy na co dzień sięgają po sztukę i rozrywkę serwowaną w kinie, czy w sieci – omijając teatr jako miejsce niedostępne.

- Kampania wizerunkowa teatru ma przekonać mieszkańców Olsztyna, że mamy do czynienia z wysoką jakością produktu kulturalnego, oferującego zupełnie odmienny od codziennego poziom i rodzaj kultury, ale kultury dostępnej, zapraszającej do społeczności ludzi wrażliwych, poszukujących nowych wrażeń i emocji – tłumaczy Piotr Filipowicz, wicedyrektor teatru Jaracza.

Odważna, zabawna kampania – mimo swojej bezpośredniości nie ma jednak na celu obniżania poziomu spektakli, by trafiły do mas. Jak zapewnia wicedyrektor teatru - dziś Teatr Jaracza to bardzo wysoka jakość spektakli, świetni aktorzy, prestiżowe festiwale teatralne, nowoczesny i efektowny, a zarazem przystosowany do różnych potrzeb gmach teatru, wysoka jakość obsługi widza w punktach sprzedaży biletów, ale przede wszystkim radość i satysfakcja płynąca z obcowania z innym rodzajem emocji niż kultura komercyjna.

Pomysłodawcą kampanii promocyjnej teatru jest dobrze znany w Olsztynie - Maciej Rytczak, który za swojej kadencji na stanowisku szefa działu promocji olsztyńskiego ratusza ściągnął do stolicy Warmii i Mazur ''Jarmark Świąteczny''.

- Teatr w oczach odbiorców ma kojarzyć się z tradycyjną jakością sztuki wysokiej, ale podanej w przystępny i budzący pozytywne emocje sposób – wyjaśnia Rytczak. – Intrygująca komunikacja podkreśla przede wszystkim kluczową rolę widza dla teatru, ma też na celu sprowokować odbiorcę, aby sięgnął po repertuar i zjawił się w teatrze sam, z rodziną, czy przyjaciółmi.

Twórcą kreacji jest Mateusz Obarek ze Studia Gravite Design, które współpracuje z teatrem Jaracza od wielu lat.

- W proponowanej komunikacji wizerunkowej bazujemy na finezyjnej zaczepności, podanej z humorem i przymrużeniem oka – opisuje kreacje reklamowe Obarek. – Prowokujemy odbiorcę do refleksji, która ma zachęcić go do wizyty w teatrze. W kreacjach wykorzystujemy symbolikę najbardziej znanych i rozpoznawalnych spektakli z kanonu światowej i polskiej klasyki, z wykorzystaniem elementów dzisiejszej popkultury.

Teatr we wszystkich działaniach reklamowych będzie się też posługiwał nowym hasłem kierowanym do widza: „U nas grasz główną rolę”.

Zobacz repertuar na nowy sezon → 

Galeria

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl