Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2019-03-12 11:10

Iwona Starczewska

''Naprawy weekendowe'' lekiem na dziurawe jezdnie w Olsztynie?

Naprawa nawierzchni olsztyńskich ulic to zadanie stale realizowane przez Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu. Jest to kosztowne i czasochłonne, a przy tym – w wielu przypadkach – nie daje oczekiwanego efektu. Radny Wiktor Wójcik proponuje prezydentowi miasta przygotowanie programu naprawy dróg w Olsztynie oraz wprowadzenie technologii ''napraw weekendowych''.

reklama

Ekipy rozpoczynają pracę w piątkowy wieczór i pracują intensywnie aż do poniedziałkowego poranka. W ten sposób prace mogą odbywać się bez większych utrudnień w ruchu, intensywnie, a przy tym nie odbija się to negatywnie na trwałości nawierzchni. Tak opisywane są tak zwane ''naprawy weekendowe'' prowadzone między innymi w Warszawie.

Wprowadzenie takiego rozwiązania do Olsztyna proponuje radny klubu Platformy Obywatelskiej Nowoczesna Koalicja Obywatelska, Wiktor Wójcik, który złożył w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta.

Radny zaproponował przygotowanie programu naprawy dróg w Olsztynie, poprzedzonego raportem o stanie technicznym nawierzchni ulic.

W budownictwie drogowym są znane i wdrażane nowe technologie poprawiające szybkość oraz skuteczność naprawy dróg miejskich. Przykładem takich działań są prowadzone od kilkunastu lat remonty ulic Warszawy wykonywane w technologii nazywanej ''frezowanie i wzmocnienie'' lub ''naprawy weekendowe''. Wysoka jakość zrealizowanych tą metodą napraw zachęca do wprowadzenia jej również w naszym mieście

– czytamy w interpelacji radnego.

Radny Wójcik wskazuje też, że proponowane przez niego rozwiązanie jest nie tylko skuteczne, ale ma również uzasadnienie ekonomiczne.

Instytut Badawczy Dróg i Mostów, który zajmuje się zagadnieniem szybkich remontów, opracował propozycję rozwiązań materiałowych i technologicznych, które zapewniają nawierzchni odporność na deformacje trwałe oraz pękanie. Zastosowana technologia ma uzasadnienie ekonomiczne. Ponoszone w tym przypadku nakłady stanowią w zależności od kategorii drogi, od 30 do 40 proc. wydatków na typową przybudowę nawierzchni ze wzmocnieniem konstrukcji, albo od 10 do 20 proc. ceny głębokiej przebudowy nawierzchni

– argumentuje Wójcik.

Radny złożył również wniosek o przygotowanie przez ZDZiT danych o ulicach Olsztyna, które mogłyby być objęte przedstawionym programem.

Komentarze (10)

Dodaj swój komentarz

  • anka222 2019-03-14 08:19:29 81.190.*.*
    MAZURY CUD NATURY WYSTARCZY PÓJŚĆ NA DWORZEC SMRÓD MOCZU,A PODŁOGI TO BYŁY MYTE MIESIĄC TEMU,CHODNIKI W CENTRUM NA UL.KĘTRZYŃSKIEGO TO WCZESNY GOMUŁKA-DZIURY I KAŁUŻE
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • bleh 2019-03-13 19:37:02 88.156.*.*
    A komu ma zależeć na dobrych naprawach? Prywatnej firmie?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Aletka 2019-03-13 13:05:55 213.73.*.*
    Pomysł dobry ale do zmiany jest jeszcze technologia. Bo to co dzisiaj się dzieje woła o pomstę do nieba. Do dziury wsypuje sie bliżej niezidentyfikowaną PULPĘ przypominającą asfalt i on po wystygnięciu zamienia dziurę w wybój. Już się nie wpada w dziurę tylko wyskakuje na tym czymś. Ale wiadomo że firma od naprawiania ulic musi z czegoś żyć - jak już by dobrze naprawili to co będą robić? Panie Radny niech Pan walczy do końca - o terminy i jakość napraw a będzie Pan miał mój głos. PS. O chodnikach niech Pan nie zapomni.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • FRO 2019-03-13 12:51:11 31.1.*.*
    Stanowczy sprzeciw! Drogi w naszym mieście to wspaniały zabytek, wymagający największej uwagi. Nie zgadzamy się na remonty lub nowe. Koliduje z wizją obecnie pięknego, pachnącego dworca.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 1
  • gość 2019-03-13 10:08:59 37.47.*.*
    wiecie, że tir ma 100 razy większy nacisk na drogę niż osobówka i to tylko one niszczą drogi?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Ratusz 2019-03-12 22:32:14 88.156.*.*
    Eureka.Po tylu latach odkryto to co wie dziecko w wieku 7 lat.Moze za kilka lat znowu cos odkryja .A pomiedzy mysleniem niech zabiora sie za remonty.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Ryszard Ochódzki 2019-03-12 14:53:10 37.47.*.*
    Świetnie. Ale niech już będą naprawiane, bo szkoda mi samochodu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • W. 2019-03-12 12:50:11 31.0.*.*
    Naprawy weekendowe nowa technologią będą u nas wyglądać tak, że przyjdzie Mirek z Januszem, "podgrzejo" lepik, "wysypio" łopatą. Mirek powie, że trochę nierówno, a Janusz mu powie, że nikt z tego strzelał nie będzie. Co z tego, że nierówno. Niech buce w samochodach "dobijajo" zawieszenie, mojego paseratti nic nie ruszy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 0
  • oln1234 2019-03-12 12:29:28 195.136.*.*
    Nie rozumiem po co coś takiego wymyślać, przecież nasi fachowcy od łatania wiedzą najlepiej, że jak nie naprawiasz ulicy w szczycie, to ludzie nie będą wiedzieć że naparawialiście :) Oni potrafią idealnie się wstrzelić - na leonharda pamiętam były idealnie dobrane godziny prac - jadąc do pracy w korku w stronę lubelskiej było naprawiane po stronie największego ruchu, a już o 14 rozstawiali się na przeciwnym pasie aby dwa razy jednego dnia stać przez tych samych imbecyli, w momencie gdy przeciwny pas w obu przypadkach był pusty....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 1

www.autoczescionline24.pl