W środę (27 września) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Tego dnia do pewnej 37-latki zadzwoniła osoba podająca się za pracownika placówki bankowej, z informacją o próbie wyłudzenia kredytu w wysokości 15 tys. zł z jej konta.
Pokrzywdzona stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji. Rzekomy konsultant podczas prowadzonej rozmowy przekazywał informacje o działaniach, jakie zostały wykonane na koncie bankowym. W tym samym czasie kobieta otrzymywała wiadomości za pośrednictwem m.in. komunikatora społecznościowego, o tym co dzieje się z jej pieniędzmi.
37-latka zalogowała się na swoje konto za pośrednictwem aplikacji, gdzie zauważyła, że ubyło z niego 5 tys. zł. Nie czekając, skontaktowała się z infolinią swojego banku w celu zablokowania numeru rachunku. Mimo tego, oszczędności nie zostały uratowane.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji. Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, jak i nie polecają instalowania aplikacji i logowania się do konta podczas rozmowy. Nie informują też poprzez komunikatory społecznościowe o wykonywaniu ruchów na koncie klienta.
O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz