Dziś jest: 27.11.2024
Imieniny: Maksyma, Waleriana
Data dodania: 2012-08-13 09:14

WeronikaPieloch

Nie jesteśmy centrum pomocy we wszystkim

Aż jedna trzecia zgłoszeń do dyżurnego miasta Olsztyn i Powiatu Olsztyńskiego nie powinna tam w ogóle trafiać. Ludzie potrafią zgłosić np. awarię internetu w domu, czy traktować nas, jak biuro numerów mówi Grzegorz Poluszczyk, dyżurny z 11-letnim stażem. Gdy w tym samym czasie ktoś naprawdę może potrzebować pomocy.

reklama

Problem zgłaszania przez mieszkańców błahych, nie do końca przemyślanych, a czasem mocno zaskakujących spraw do dyżurnego miasta Olsztyn i Powiatu Olsztyńskiego pojawił się na comiesięcznym spotkaniu dyżurnych z dyrektorami wydziałów zarządzania kryzysowego Urzędu Miasta w Olsztynie i Starostwa Powiatowego w Olsztynie.

- Gdy usłyszałem z jakimi sprawami potrafią do dyżurnego dzwonić ludzie, to złapałem się za głowę. Do dyżurnego powinno się dzwonić z informacjami o zdarzeniach zagrażających bezpieczeństwu ludzi, zwierząt, infrastruktury i środowiska, a nie np. z prośbą o wyjaśnienie jak dojechać na stację benzynową, czy godzinę odjazdu pociągu, co niestety ma miejsce -  mówi Zbigniew Załuski, dyrektor wydziału zarządzania kryzysowego w olsztyńskim starostwie.

Potwierdza to Grzegorz Poluszczyk, dyżurny Centrum Zarządzania Kryzysowego, który na alarmowym stanowisku pracuje od 11 lat.

- Odbieramy codziennie po kilkadziesiąt zgłoszeń. I co najmniej jedna trzecia z nich nie powinna do nas trafiać. Ludzie dzwonią np. po to, żeby zgłosić awarię internetu i domagają się od nas reakcji w tej sprawie. Często traktują nas też jak biuro numerów. Jesteśmy otwarci, żeby służyć społeczeństwu, ale z drugiej strony nie jesteśmy centrum pomocy we wszystkim. Gdy ktoś dzwoni z jakąś błahą sprawą, to inna osoba, która rzeczywiście chce zgłosić kryzysową sytuację, może nie otrzymać pomocy na czas -  mówi Poluszczyk.

 

Dlatego dyżurni proszą wszystkich mieszkańców Olsztyna i powiatu o dokładne przemyślenie tego, czy ich problem lub sygnał powinien być rzeczywiście zgłoszony do dyżurnego Centrum Zarządzania Kryzysowego.

- Warto się zastanowić i wybrać odpowiedniego adresata zgłoszenia. Przed wykonaniem telefonu ważne jest także dokonanie gradacji zgłoszenia - mówi Grzegorz Poluszczyk.

Centrum  Zarządzania  Kryzysowego  zlokalizowane jest w budynku Komendy Miejskiej Państwowej  Straży  Pożarnej  w  Olsztynie przy  ul. Niepodległości 16. Informacje  o  zdarzeniach oraz meldunki przekazywane są  telefonicznie do  Centrum na  telefony: 522 24 11, 522 81 12
telefon  kom. 603777858

Całodobowe stanowisko Dyżurny Miasta tel. 5 228 112, 998

Źródło: info.prasowe/własne

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl