Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2023-03-31 08:34
Ostatnia aktualizacja 2024-01-19 13:09

Krzysztof Brągiel

Nieczynna kasa na dworcu Olsztyn Zachodni. ''Pracujemy dla innego przewoźnika''

Nieczynna kasa na dworcu Olsztyn Zachodni. ''Pracujemy dla innego przewoźnika''
Odrestaurowany Dworzec Zachodni w Olsztynie
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Dworzec Olsztyn Zachodni od dwóch miesięcy pozostaje bez czynnej kasy. Podróżni, którzy zdecydują się rozpocząć tutaj podróż, muszą skorzystać z zakupu internetowego lub zgłosić się do kierownika pociągu. Dlaczego nowoczesny obiekt nie jest w stu procentach funkcjonalny?

reklama

Dworzec zlokalizowany na terenie osiedla Grunwaldzkiego kilka lat temu przeszedł gruntowny remont. Stacjonarną sprzedaż biletów na terenie obiektu prowadziło Polregio. Wraz z końcem stycznia br. przewoźnik zrezygnował jednak z usługi.

- Zaprzestaliśmy prowadzenia kasy, ponieważ większość sprzedaży, jaka się tam odbywała, była na rzecz Intercity. Szczegółowa analiza poprzedniego roku pokazała nam, że pracujemy dla innego przewoźnika – powiedziała nam Anna Nowak z olsztyńskiego oddziału Polregio i dodała, że aktualnie trwają starania, aby na Dworcu Zachodnim pojawił się automat biletowy.

Dopóki automat nie stanie, podróżni mogą kupować bilety regionalne w sieci lub u kierownika pociągu. W przypadku zakupu u konduktora nie będzie naliczana dodatkowo opłata, tak jak ma to miejsce w sytuacji, gdy na dworcu jest czynna kasa.

Taka informacja widnieje na okienku kasy na dworcu Olsztyn Zachodni

Rzeczniczka prasowa Polregio w Olsztynie podkreśliła, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby stacjonarną sprzedażą biletów na Dworcu Zachodnim zajęło się Intercity. Jak dowiedzieliśmy się u przewoźnika specjalizującego się w obsłudze kolei dalekobieżnych, jest taki pomysł.

Prowadzimy obecnie analizy możliwości uruchomienia własnej kasy biletowej. Bierzemy pod uwagę możliwe do pozyskania przychody oraz koszty, a także trendy zakupu biletów wśród podróżnych. Jednocześnie weryfikujemy możliwości formalne i techniczne uruchomienia biletomatu na dworcu Olsztyn Zachodni

- czytamy w przesłanym naszej redakcji komunikacie zespołu prasowego Intercity.

Na razie w przypadku pociągów dalekobieżnych sytuacja wygląda więc analogicznie do Polregio. Podróżni rozpoczynający przejazd ze stacji Olsztyn Zachodni, mogą skorzystać z internetowych kanałów zakupu lub nabyć bilety w dniu wyjazdu u konduktora. Bilety wydawane są bez opłaty pokładowej, z zachowaniem wszystkich należnych ulg. Różnice pojawiają się w związku z obowiązkową rezerwacją miejsc. Może się bowiem okazać, że na dany pociąg nie będzie już wolnych "miejscówek".

Wydawałoby się, że najbardziej na tym, aby kasa na Dworcu Zachodnim nie stała pusta, powinno zależeć zarządcy obiektu, a więc Polskim Kolejom Państwowym. PKP nie czuje się jednak odpowiednim adresatem pytań o przyszłość kasy.

- Polskie Koleje Państwowe nie są operatorem kas biletowych. Zarządzamy nieruchomościami kolejowymi, w tym dworcami, na których przewoźnicy wynajmują pomieszczenia przeznaczone na kasy biletowe. O ich liczbie, godzinach otwarcia itd. decydują wyłącznie spółki przewozowe – przekazał nam Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych S.A.

Osoby podróżujące z Dworca Zachodniego, pomimo nieczynnej kasy, nadal mogą skorzystać z nowoczesnej poczekalni. A gdyby ktoś miał więcej czasu do odjazdu, to w jednym z dworcowych lokali funkcjonuje salon makijażu permanentnego i tatuażu. Jak na razie na miejscu bilet można więc sobie jedynie wytatuować.

Galeria

Komentarze (29)

Dodaj swój komentarz

  • kp 2023-03-31 18:37:59 95.149.*.*
    W tym miejscu mała dygresja dla wszystkich narzekających na mnogość kolejowych spółek. Stan, w którym wielka firma zarządza cała siecią i wszystkimi przewozami na terenie danego kraju nigdy nie byl sytuacja wyjściowa na kolei. W XIX kolej była budowana przez rozmaite spółki, nieradko powołane do zarządzania tylko jedna linia. Nacjonalizacja kolei pod parasolem narodowych przewoźników nastała w XX wieku. W Polsce przyczyna była konieczność scalenia sieci po 3 zaborach, w Wielkiej Brytanii, niemożność poradzenia sobie z rosnąca konkurencja ze strony transportu drogowego. Problemem jest to, ze wraz z otwarciem dostępu do torów dla dowolnych przewoźników w Polsce mało się zmieniło. Spółki , w których państwo czy samorządy są głównymi udziałowcami działają jak za komuny. Widział ktoś kiedyś przetarg na przewozy z realna konkurencja? Nie ma, nie było i do 2030 prawdopodobnie nie będzie. Jak sobie będą chcieli otworzyć kasę to sobie otworzą, a jak będą ja chcieli zamknąć to zamkną. Zamawiającemu przewozy w obecnym modelu nic do tego. Dotacja i tak się należy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 5
  • 💥 2023-03-31 18:06:41 46.205.*.*
    2 kadencje PiSu i cała w upadłości tak jak ta kasa na zachodnim
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 10
  • Rtrtuu 2023-03-31 16:38:20 77.115.*.*
    Olsztyn umiera cofa się zamiast rozwijać . Idzie którzy mają gotówkę i możliwości uciekają jak najdalej
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 7
  • Daleko w tyle 2023-03-31 16:14:45 2a00:f41:86b:*
    Ogólnie w Olsztynie jest problem z dynamiczną informacją pasażerska. W większości miast wojewódzkich normalne jest to że na stacji są automaty biletowe, wyświetlacze na peronach czy skomputeryzowany system nagłaśniania, No ale to przecież Olsztyn, pod tym względem 40 lat w tyle…
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 3
  • .R.O. 2023-03-31 15:48:47 2a00:f41:85a:*
    Za dużo spółek potworzyli. Jedna ze spółek obsługuje nawet „komunikaty głosowe” na dworcach, czyli mówiąc wprost puszcza szumy i piski z dworcowych megafonów. Oczywiście każda taka spółka to zarząd, rada nadzorcza, dyrektorzy, siedziby, samochody służbowe. Się żyje! A biletów nie ma, ale to najmniej istotne.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 26 2
  • Kris 2023-03-31 12:02:42 2a00:f41:8bb:*
    Jedno tylko pytanie do przedstawicieli PKP, czyją własnością jest ten obiekt, w której jest kasa....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 1
  • ŻĄneda 2023-03-31 10:54:25 93.105.*.*
    A nie może Polgerio z Intercity się dogadać i proporcjonalnie utrzymywać kasę? Noszszz jak czytam tą spychologie to nóż sie w kieszeni otwiera. Gdzie dobro pasażerów? Gdzie misja transportu zbiorowego?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 28 1
  • kiedyś 2023-03-31 10:47:13 79.191.*.*
    w każdym przedziale była wywieszka - Z koleją jeszcze nikt nie wygrał
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 1
  • nikt ważny 2023-03-31 10:19:52 2a01:11cf:422:*
    Ta sytuacja dobitnie pokazuje jak Kolej (bez podziału na Inter, Pol, czy innych przewoźników) podchodzi do obsługi podróżnych. Komuś marzy się Kolej Aglomeracyjna czy Miejska, ale z takim podejściem zwolenników i użytkowników się nie zdobywa.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 0
  • StadionDlaStomilu 2023-03-31 10:15:25 2a00:f41:8a5:*
    Kto teraz jeździ pociągami czy komunikacja to widać na własne ozcy... . Miliardy idą na dworce, nowe pociągi, tranwaje... Chętnych nie ma, to nie ma kas. Do tego dochodzi "wielki reste" i zakaz używania gotówki, dla tego kupujcie ilety przez internet obywatele - a w kolejnym kroku nic nie posiadajcie, jeddzice robaki, a potem bądźcie wołami roboczymi dla AI....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 21
  • doc 2023-03-31 09:54:42 31.0.*.*
    Kase zamknęli bo ludzie nie uiszczali opłaty odliczoną kwotą .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 9
  • Olsztyn przyśpiesz :-) 2023-03-31 08:40:06 83.15.*.*
    " Dlaczego nowoczesny obiekt nie jest w stu procentach funkcjonalny?" Dlaczego ? Dlatego ,że to Olsztyn. Olsztyn to stan umysłu. Bareja miałby tu w Olsztynie tematów na kilka filmów. :-)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 7

www.autoczescionline24.pl