Najmniejszą, lecz kluczową dla całego północnego szlaku tras wojewódzkich, inwestycją jest rozbudowa drogi nr 513 w granicach Pasłęka. Trasa łączy węzeł S-7 Pasłęk - Północ z modernizowanym obecnie odcinkiem w kierunku Ornety i dalej Lidzbarka Warmińskiego. Rozbudowa blisko trzykilometrowej drogi pozwoli spiąć ciąg komunikacyjny z oddanymi w ostatnich latach odcinkami S-7 do Elbląga i w kierunku Ostródy.
- Prowadzimy obecnie największy w historii województwa warmińsko-mazurskiego program przebudowy dróg – powiedział podczas podpisywania umów marszałek Jacek Protas. – Modernizowane trasy wojewódzkie łączą się z drogami ekspresowymi i krajowymi, dzięki czemu cała sieć drogowa w najbliższych latach odczuwalnie się poprawi. Prowadzimy roboty na 12 odcinkach tras wojewódzkich. Dzięki dzisiejszym kontraktom w najbliższych tygodniach prace ruszą na dwóch kolejnych.
Koszt robót to ponad 7,7 mln złotych. Droga zostanie poszerzona, a najważniejsze skrzyżowania przebudowane. Prace wykona spółka SKANSKA. Inwestycja ma być zakończona jesienią 2014 roku.
Kolejna inwestycja drogowa ruszy w powiecie iławskim. Chodzi o blisko 19-kilometrowy odcinek trasy nr 521 w gminach Iława i Susz. Przebudowanych zostanie siedem skrzyżowań, tak aby wydzielić wloty z dróg podporządkowanych, a przy trasie powstanie nowy parking. Powstaną także nowe zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych. Droga ma być gotowa do końca 2014 roku.
Przebudowa kosztować będzie ponad 36 mln złotych i jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. Inwestycja jest elementem programu poprawy komunikacji w południowo zachodniej części województwa. Wcześniej rozpoczęły się prace na drodze nr 536 między Iławą a Sampławą, a ta z kolei łączy drogi krajowe nr 15 i 16. Wykonawcą także jest SKANSKA.
Wkrótce zostanie wybrany wykonawca trasy nr 591 między Kętrzynem a Mrągowem. W tej sprawie marszałek województwa spotkał się w Olsztynie ze starostą kętrzyńskim, burmistrzem Kętrzyna oraz wójtem gminy wiejskiej Kętrzyn.
W ramach inwestycji drogowcy położą nową nawierzchnię i przebudują obiekt inżynieryjne. Odcinek łączy się z nową obwodnicą Mrągowa, ta zaś z krajową 16, najważniejszą drogą krajową w województwie.
- Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla poprawy komunikacji z obwodem kaliningradzkim – przypomniał podczas spotkania starosta kętrzyński Tadeusz Mordasiewicz. – Zarówno z polskiej, jak i rosyjskiej strony jest chęć otwarcia nowego przejścia granicznego Michałkowo-Żeleznodożnyj. To z pewnością dobry ruch przed zbliżającymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej w Rosji. Właśnie dlatego musimy poprawiać infrastrukturę drogową w naszej części województwa i to wspólnie z marszałkiem województwa robimy.
Przebudowa współfinansowana jest z Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja. Głównym inwestorem jest samorząd województwa, jednak wkład własny zapewniają także powiat kętrzyński (1,4 mln złotych), miasto Kętrzyn (1,4 mln złotych), oraz gminy wiejskie Kętrzyn (326 tys. złotych) i Mrągowo (100 tys. złotych). Całkowita wartość projektu szacowana jest na blisko 23,5 mln złotych.
- Dziękuję, że gdy było trzeba szybko sięgnąć po fundusze unijne wsparliście województwo w tych wysiłkach – powiedział marszałek województwa. - To przykład prawdziwie partnerskiej współpracy z korzyścią dla mieszkańców. W przyszłej perspektywie unijnej takie wspólne projekty będą jeszcze bardziej promowane.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz