Dziś jest: 23.11.2024
Imieniny: Adelii, Felicyty
Data dodania: 2023-05-12 08:30
Ostatnia aktualizacja 2023-05-17 17:40

Krzysztof Brągiel

Nowe połączenie al. Sikorskiego z ul. Krasickiego coraz bliżej. Są pieniądze na projekt [ZDJĘCIA Z DRONA]

Nowe połączenie al. Sikorskiego z ul. Krasickiego coraz bliżej. Są pieniądze na projekt [ZDJĘCIA Z DRONA]
Miasto potrzebuje dokumentacji projektowej w sprawie drogi NDP, która połączy al. Sikorskiego z ul. Krasickiego.
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Wraca temat połączenia alei Sikorskiego z ulicą Krasickiego poprzez drogę NDP. Geneza inwestycji sięga lat 80. ubiegłego wieku. Miasto szuka wykonawcy dokumentacji projektowej. Nie pierwszy raz.

reklama

Pomysły na drogę NDP (Nauka – Dom – Praca) pojawiły się już w latach 80. zeszłego wieku. Wtedy też zaprojektowano budowę przedłużenia alei Sikorskiego, czyli dzisiejszych ulic Obiegowej i Płoskiego.

Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, nie ukrywa, że temat drogi NDP odżył w związku z planami inwestycyjnymi dotyczącymi terenów pomiędzy Jarotami a Nagórkami. Chodzi o powstający w okolicy market Agata Meble, który zobowiązał się do wykonania fragmentu nowej trasy. Kiedy miałyby ruszyć pierwsze prace? Optymistyczne prognozy mówią o przyszłym roku.

- Wprowadzamy do tegorocznego budżetu pieniądze potrzebne na wykonanie dokumentacji trasy, która połączy al. Sikorskiego z ul. Krasickiego. Powinna zostać przygotowana w tym roku, w 2024 roku w grę wchodzi kwestia realizacji – mówi, cytowany przez Wyborczą Olsztyn, prezydent Grzymowicz.

Trwają poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej. Nie pierwszy raz. W grudniu ubiegłego roku nie było zainteresowanych. Termin składania ofert na najnowsze zamówienie Zarządu Dróg Zieleni i Transportu mija 5 czerwca br.

Przebieg projektowanej trasy NDP (fot. zamowienia.olsztyn.eu)

Urzędnicy zaznaczają, że Trasa NDP to projekt, który docelowo ma połączyć al. Warszawską z węzłem Pieczewo na obwodnicy Olsztyna. Sporządzenie dokumentacji ma być pierwszym etapem projektu. Teren inwestycji objęty jest miejscowym planem zagospodarowania o nazwie „NOWA NDP część B” uchwalonym 29 listopada 2017 roku.

Droga NDP ma być dwujezdniowa z czterema pasami ruchu i pasem rozdzielającym. Konieczna będzie budowa skrzyżowań wielopoziomowych z al. Sikorskiego, ul. Krasickiego oraz ul. Jarocką, zapewniających możliwość dalszej rozbudowy. Ważnym elementem przyszłej drogi NDP ma być most nad ciągiem pieszo-rowerowym Jaroty-Nagórki.

Komentarze (54)

Dodaj swój komentarz

  • MŁODA1 2023-05-14 09:51:18 5.173.*.*
    Podobnie jak w wielu innych przypadkach także i w tym interes wyborczy kilku znanych radnych PO jest ważniejszy od potrzeb mieszkańców Olsztyna. W tych wyborach PO w Olsztynie podobnie jak w całym kraju poniesie klęskę.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 11
  • Olo 2023-05-13 21:02:18 46.186.*.*
    No to „wspaniałe”… mieszkańcy osiedla A…. zadowoleniiiiii 😉 A tak serio powinno się najpierw połączyć Warszawska z Sikorskiego, zbadać natężenie i dopiero podejmować decyzje, należałoby również dokończyć/ połączyć wloty które są przy dawnym poligonie a w lesie osiedle
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 2
  • qweqweqweqweq 2023-05-13 11:46:31 213.184.*.*
    Są pieniądze na projekt xd czyli tak jak w kilku innych przypadkach jakaś znana firma zarobi kasę żeby za ileś lat jak będą pieniądze na samą inwestycję znowu mogli zarobić bo projekt trzeba będzie zaktualizować. Są ważniejsze problemy komunikacyjne miasta jak np. połączenie pieczewa z obwodnicą. Krótki odcinek który znacząco odciążyłby ruch miejski zwłaszcza przy tym armageddonie tramwajowym który męczy mieszkańców. PS Po co kolejne trasy tramwajowe skoro już istniejące są wyłączane z użytku (linia 3 nie działająca od 1,5 roku)???
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 20 1
  • grafi 2023-05-13 09:55:13 195.191.*.*
    Zdjęcia z drona nie pokazują miejsce, gdzie będzie droga. Tylko na ostatnim zdjęciu na prawo od dwóch budowanych budynków widać pas, gdzie ona jest planowana.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 0
  • asdasd 2023-05-13 09:52:39 46.205.*.*
    zamiast tego powinni zbudować wyjazd z jarot na wawkę. byłoby mniej korków
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 2
  • .R.O. 2023-05-12 23:45:01 178.42.*.*
    Nauka - Dom - Praca. Na wypoczynek nie pojedziesz.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • Gniew Boży 2023-05-12 22:03:24 176.221.*.*
    Grzymowicz - a gdzie stadion piłkarski?!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 21
  • asdds 2023-05-12 21:30:17 46.205.*.*
    zagadka - kto wie gdzie mieszka prezydent?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 6
  • wedrftghyj 2023-05-12 21:28:05 46.205.*.*
    ale dodać mapę to przerosło autora? temat zastępczy. co z połączeniem jarot z wylotówką na stolicę?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 3
  • Absurd absurdów 2023-05-12 20:32:01 5.173.*.*
    Droga środkiem przez tereny zielone. Absurd absurdów. Plany z lat 70tychcw realizacji bo ktoś nie zauważył że wybudowano obwód Icek, tramwaje i klimat się zmienia.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 5
  • grafi 2023-05-12 18:43:13 195.191.*.*
    A kiedy przedłużenie ulicy Rejewskiego? Przecież to taka potrzebna dwupasmowa droga.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • oks 2023-05-12 16:20:08 93.105.*.*
    Oooooooooooo!!! Hura są pieniądze!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 1
  • Allenstein 2023-05-12 15:58:29 46.205.*.*
    Wkroczymy w xxi w. będzie pięknie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • grafi 2023-05-12 15:51:47 195.191.*.*
    Wow, wybudują najmniej potrzebną część drogi NDP. Najpierw powinna powstać ta część drogi na prawo do ronda, gdzie spotykają się ulice Szymborskiej i Kruka. Oraz powinna powstać część, od Sikorskiego do Warszawskiej.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 1
  • Pinokio 2023-05-12 15:02:42 195.191.*.*
    Wiele projektów robiono i wydano kasę w błoto, bo tak potrafi arbuziak. Daleka oj bardzo daleka droga do realizacji projektu, długie terminy 5 lub 10 lat? Bo tak robią, tylko na co projekt jak potem straci ważność i będzie trzeba robić nowy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 18 3
  • wyjadacz 2023-05-12 12:36:33 143.244.*.*
    Od trzydziestu lat słyszę o planach NDP, Jaroty urosły w tym czasie kilkukrotnie, teraz już ze 100 tysięcy mieszkańców, a wy dalej tylko pieprzycie, pieprzycie, planujecie, wizualizujecie i ch. z tego wynika. Zacznijcie w końcu budować drogi póki jeszcze gospodarka polski jedzie na oparach, bo przyjdzie umrzeć w tych kilometrowych korkach. Połączenie ronda na Pieczewie z Warszawską to powinien być priorytet, zaraz po północnej obwodnicy miasta. Ale znając życie Piotruś mydli oczy, bo zakredytował miasto tramwajami pod korek, tak to jest jak się źle planuje.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 43 10
  • Tego chcą mieszkańcy 2023-05-12 11:46:28 88.156.*.*
    Po co? Niech jeżdżą sikorskiego, a jak narzekają na korki to niech się przesiądą do komunikacji miejskiej, za dużo osób by swoje cztery litery samochodem woziło, nie nie i jeszcze raz nie!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 21
  • mm2 2023-05-12 11:01:56 2a01:11cf:400b:*
    Lepiej jak by zrobili porządne połączenie Krasickiego z Szymborkiej bo ten pseudo kręty odcinek przez poligon to masakra
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 22 1
  • Milena1005 2023-05-12 10:51:29 80.52.*.*
    Droga pod dewelopera? Co ma udrożnić? Przecież jest połączenie Sikorskiego z Krasickiego przez Nagórki i nie jest strasznie zatkane. Do Warszawskiej to ta droga dojdzie za 50 lat. A mieszkańcom Jarot jest potrzebny lepszy dojazd do centrum, do Dworcowej, Piłsudskiego, itd. Czyli 3 nitka jak Sikorskiego, czy Krasickiego, a nie w poziomie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 8
  • StadionDlaStomilu 2023-05-12 10:16:55 2a00:f41:8a0:*
    Wywalanie pieniędzy w błoto przecież kto tam będzie jeździł? Skrót dla kogoś chyba co chce kupić mięso na schabowego w Karfurze ale ziemniaki i kapustę już w Achanie bo taniej. Przecież ani nikt tak do centrum nie będzie jechał, ani na Kortowo, ani poza miasto. I dziwić się ze problemem jest wysupłanie od 30 lat kasy na inwestycje, na które na prawdę czekają mieszkańcy Olsztyna, kto ma wiedzieć ten wie o co chodzi.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 17

www.autoczescionline24.pl