Jesienią 2023 roku w Olsztynie pojawił się minister rozwoju i technologii Waldemar Buda, który poinformował o pozytywnym dla miasta rozstrzygnięciu 7. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Do stolicy regionu powędrowało 90 mln zł dofinansowania na zagospodarowanie terenów przemysłowych we wschodniej części miasta (chodzi m.in. o dawny tor do motocrossu między Trackiem a ul. Lubelską).
Tereny przemysłowe na wschodzie Olsztyna mają być lepiej skomunikowane
- Te pieniądze nie pozwolą jeszcze na zbudowanie pełnej infrastruktury, ale zdecydowanie nas do niej przybliżą, między innym komunikując Track z ulicą Lubelską i obwodnicą – mówił w październiku prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Skomunikowanie strefy przemysłowej z osiedlami położonymi „za torami” odbędzie się z wykorzystaniem tunelu. Na początku lipca miasto ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie połączenia drogowego od dojazdu do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi (przy ul. Lubelskiej) do ul. Zientary-Malewskiej. Tunel będzie przebiegał pod linią kolejową nr 353.
Lokalizacja planowanej inwestycji (mapa na podst. dokumentacji projektu)
Lokalizacja projektowanego połączenia ul. Lubelskiej z ul. Zientary-Malewskiej (fot. UM Olsztyn)
Zakres prac obejmuje nie tylko liczący 32 m tunel, ale też budowę 1,35 km dróg. Ponadto plan zakłada:
-
przebudowę odcinka ulicy Zientary Malewskiej – droga powiatowa 1448N wraz z budową ronda,
-
budowę ronda w ciągu projektowanej ulicy klasy L,
-
budowę dwóch par zatok autobusowych,
-
budowę parkingu w obrębie ZGOK,
-
przebudowę przepustu,
-
budowę odwodnienia,
-
budowę oświetlenia ulic i skrzyżowań,
-
budowę kanału technologicznego,
-
budowę i przebudowę sieci: kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowych, gazowych, elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych,
-
wycinkę drzew i krzewów,
-
nasadzenia kompensacyjne i roboty związane z przesadzeniem drzew.
Wykonawcy mają czas do 6 sierpnia na składanie ofert.
Miejsce planowanego tunelu pod torami
Komentarze (45)
Dodaj swój komentarz