Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2015-09-23 15:33

ol

Nowy węzeł i wiadukt na ''siódemce''

Nowy węzeł i wiadukt na ''siódemce''
Fot. GDDKiA

Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarząd Województwa Mazowieckiego podpisały umowę w sprawie określenia zasad współpracy i wzajemnych zobowiązań dla realizacji budowy węzła drogowego Modła, wiaduktu drogowego nad linią kolejową oraz fragmentu zachodniej obwodnicy Mławy.  

reklama

GDDKiA, jako zarządca drogi krajowej nr 7 i inwestor zadania: „Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki - Płońsk” oraz Zarząd Województwa Mazowieckiego jako zarządca drogi wojewódzkiej nr 544 oraz inwestor budowy zachodniej obwodnicy Mławy wspólnie wystąpiły z inicjatywą budowy w rejonie Mławy skrzyżowania projektowanej drogi ekspresowej S7 z projektowaną zachodnią obwodnicą Mławy. Dzięki tej inicjatywie zostanie poprawione skomunikowanie miasta z drogą ekspresową S7 oraz zapoczątkowana budowa zachodniej obwodnicy.

Na mocy podpisanej umowy GDDKiA zobowiązuje się w ramach realizacji zadania do wybudowania węzła drogowego Modła na drodze ekspresowej S7 oraz wiaduktu drogowego wraz z dojazdami w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 7 nad linią kolejową E-65 w Mławie i nad zachodnią obwodnicą Mławy. Termin realizacji tego zadania to lata 2017-20.

Po stronie województwa mazowieckiego będzie wybudowanie fragmentu zachodniej obwodnicy Mławy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 544 na odcinku od węzła drogowego Modła do węzła drogowego na skrzyżowaniu obwodnicy z istniejącą drogą krajową nr 7 wraz z tym węzłem. Zadanie to przewidziane jest do realizacji w latach 2018-21.

Budowa drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk została podzielona na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Łącznie to ponad 71 km. Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.

- Podpisanie umów na realizację przewidujemy w grudniu 2016 roku. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania – informuje rzecznik GDDKiA, Karol Głębocki.

Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I kwartale 2018 roku, a zakończenie najwcześniej w II kwartale 2020 roku.

Szacunkowy koszt budowy S7 Napierki – Płońsk to łącznie ok. 2,5 mld złotych.

Rzeczywisty koszt budowy poszczególnych odcinków będzie znany po rozstrzygnięciu przetargów.

Źródło: GDDKiA Olsztyn

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl