Głównym celem badania było zbadanie opinii i odczuć Polaków, związanych z celebrowaniem Bożego Narodzenia poza domem. Przyglądano się więc nie tylko samej chęci spędzenia tego czasu ''gdzie indziej'', ale również preferencjom – interesująco zarysowują się powody deklarowane przez badanych. Zdecydowanie króluje ciekawość i chęć przeżycia Świąt w inny, nowy sposób (42%), a zaraz za nią respondenci wskazywali chęć połączenia Świąt z dłuższym wypoczynkiem, np. Sylwestrem (28%) oraz mniejszą ilość pracy i zaangażowania w świątecznym rozgardiaszu (26%).
- Wyniki badania znajdują pokrycie w naszych obserwacjach - komentuje Anastasiia Stolarska, reservation manager w międzynarodowej sieci hotelarskiej. - Polacy chętnie korzystają z usług hoteli w okresie świątecznym, znajdując tu przestrzeń do wytchnienia i odpoczynku. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że większość gości rezerwuje pokój dopiero od drugiego dnia Świąt, rzadziej od Wigilii. Część wydłuża pobyt aż do Nowego Roku, aby Sylwestra również spędzić w hotelu.
Respondenci badania zostali zapytani o czynniki wpływające na wybór placówki w okresie świątecznym. Wskazane zostały takie czynniki jak: oferta kulinarna i tradycyjna kolacja w hotelu, dodatkowe atrakcje jak kino lub koncerty, udogodnienia dla rodzin z dziećmi i podróżujących ze zwierzętami oraz miejsce i jego atrakcje turystyczne. Wygrywa właśnie ten ostatni czynnik, na który wskazywało aż 43% badanych.
Choć Polacy wykazują ogólną zgodność w deklarowaniu przyczyn spędzania Świąt poza domem, jedynym czynnikiem wpływającym na częściową rozbieżność odpowiedzi okazał się być wiek. Wszystkie grupy wiekowe wskazywały zgodnie na miejsce i atrakcje turystyczne, które znacznie wyprzedzały inne odpowiedzi. Jedynie w grupie osób do 24 lat dwa pierwsze wyniki są zbliżone: ci respondenci wskazują na miejsce i jego atrakcje (37%), ale także dodatkowe aktywności, takie jak koncerty i kino (31%). Najmłodsi respondenci mają więc nieco inne priorytety niż pozostałe grupy.
Komentarze (12)
Dodaj swój komentarz