W związku z tą zmianą, już od 25 lipca 2011 r. w punktach obsługi klienta ZKM będzie można zakupić bilety miesięczne w nowej cenie. Natomiast bilet 30 – dniowy (ważny następnego dnia od dnia zakupu) będzie w sprzedaży od 28 lipca 2011 r.
Osoby, które po 29.07.2011 r. będą miały bilety z nieaktualnymi cenami, mogą w punktach obsługi klienta ZKM uzupełnić różnicę między nominałem aktualnym a obowiązującym uprzednio, zakupując bilet DOPŁATĘ.
Bilety DOPŁATY będzie można zakupić i wykorzystać do 30.09 2011 roku. Nominały biletów DOPŁAT to: 0.25 zł. oraz 0.50 zł. Oba bilety – zasadniczy wraz z dopłatą – należy skasować bezpośrednio po wejściu do autobusu.
Nowością są bilety weekendowe, rodzinne, a także bilet 30-dniowy (ważny następnego dnia po zakupie). Zlikwidowany zostaje bilet nocny (obowiązuje ten sam bilet co w ciągu dnia), a także opłata za bagaż.
Wprowadzone zostaną także nowe bilety aglomeracyjne. Bilet aglomeracyjny – na jedną linie miejską i jedną podmiejską, obowiązujący dla wszystkich podróżnych z gmin ościennych, także dla pasażerów z Wadąga i Bartąga, którzy do tej pory korzystali z taryfy miejskiej. Bilet aglomeracyjny okresowy - ważny na wszystkie linie miejskie i podmiejskie oraz bilet aglomeracyjny na dwie linie (jedną miejską i jedną gminną).
Aby ubiegać się o bilet miesięczny dużej rodziny należy złożyć w Punkcie Obsługi Klienta Zarządu Komunikacji Miejskiej w Olsztynie wypełniony i podpisany wniosek. Można go pobrać w siedzibie ZKM w Olsztynie, przy ul.Gietkowska 9i lub w Punktach Obsługi Klienta.
Do wniosku należy dołączyć: Podpisane zdjęcia (jeżeli wniosek składany jest po raz pierwszy). Kopie dowodów tożsamości w przypadku rodziców (opiekunów prawnych). Kopie legitymacji szkolnych w przypadku dzieci w wieku szkolnym. Kopie aktów urodzenia w przypadku dzieci w wieku od 4 do 6 lat.
W przypadku rodzin zastępczych kopię postanowienia sądu lub umowy z Prezydentem o ustanowienie rodziny zastępczej. W przypadku rodzinnych domów dziecka odpowiednie zaświadczenie MOPS lub rodzinnego domu dziecka.
Podczas składania wniosku należy okazać oryginały wymienionych dokumentów i określić w którym z Punktów Obsługi Klienta zostaną odebrane bilety.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz