Pod koniec lutego opublikowaliśmy zestawienie danych, które sporządził społecznik Paweł Szczur. Więcej informacji znajduje się tutaj: Turystyka w Olsztynie to mit? Jak miasto wypada na tle innych?.
Jak wynika z porównania trzech miast: Olsztyna, Torunia i Rzeszowa, to stolica Warmii w tym zestawieniu wypada najgorzej, jeżeli chodzi o turystykę.
Zapytaliśmy więc urzędników, czy mają jakąś koncepcję na rozwój turystyczny w stolicy Warmii.
Po kilku dniach odpowiedzieli twierdząco. Okazuje się, że strategia i cele są zawarte w dwóch dokumentach: Strategii Rozwoju Miasta Olsztyna oraz Strategii Promocji Miasta Olsztyna.
– Działania promocyjne Olsztyna opierają się na wytycznych zawartych w powyższych dokumentach. Są to materiały znane opinii publicznej – powiedział w rozmowie z nami Krzysztof Otoliński, dyrektor Biura Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Olsztyna.
Wymienił szereg działań planowanych w sferze promocji turystycznej. Są to:
- kontynuacja akcji promocyjnej – pakietu lojalnościowego „Visit Olsztyn. Nocujesz-Zyskujesz" (za tę akcję w ubiegłym roku Olsztyn otrzymał Medal Mercurius Gedanensis w kategorii „Oferta spędzania wolnego czasu – turystyka" na Free Time Festiwalu w Gdańsku);
- organizacja wydarzeń promocyjnych we współpracy z mediami ogólnopolskimi, głównie stacjami telewizyjnymi;
- uczestnictwo w targach turystycznych m.in. w Gdańsku, Warszawie i we Wrocławiu, wzmocnione reklamą prasową i internetową w regionalnych mediach;
- organizacja wizyt dziennikarzy, tzw. study tour;
- kontynuacja międzynarodowej promocji z wykorzystaniem postaci Mikołaja Kopernika i jego związków z Olsztynem i Warmią (wystawa na ten temat, prezentowana do tej pory w siedmiu krajach, w tym roku pojedzie do Lwowa na Ukrainie i włoskiego Bari);
- dalsza współpraca z branżą turystyczną, szczególnie z obiektami noclegowymi;
- podnoszenie jakości usług turystycznych oferowanych przez Miasto i obiekty noclegowe (prowadzenie Miejskiej Informacji Turystycznej, która obecnie posiada kategoryzację trzech gwiazdek 3*, szkolenia dla hotelarzy i nowych przewodników turystycznych);
- dystrybucja materiałów promocyjnych podkreślających walory turystyczne i bogatą historię Olsztyna (również tłumaczonych na języki obce: angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, chiński).
Dyrektor Otoliński dodał, że po konsultacjach z przedstawicielami branży turystycznej obrano pięć kierunków działań promocyjnych. I tak w 2020 r. Olsztyn podejmie działania promocyjne w województwach: śląskim, dolnośląskim, zachodniopomorskim, pomorskim oraz mazowieckim.
– Dodatkowo działania promocyjne zostaną wzmocnione konkursami, w których do wygrania będą weekendowe pobyty w Olsztynie. Partnerami konkursów będą olsztyńskie hotele biorące udział w akcji „Visit Olsztyn. Nocujesz-Zyskujesz” – wyjaśnił Krzysztof Otoliński.
Powołał się także na raport GUS z maja 2019 roku, z którego wynika, że Olsztyn znajduje się na drugim miejscu pod względem liczby turystów korzystających z bazy noclegowej w województwie warmińsko-mazurskim (14,1 proc. nocujących turystów). Wyprzedza nas tylko powiat mrągowski.
– Olsztyn, jako samo miasto, wyprzedził tak silne marki, jak całe powiaty: ostródzki, iławski czy potęgę turystyczną – powiat giżycki – dodał dyrektor Biura Promocji i Turystyki.
Komentarze (11)
Dodaj swój komentarz