Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2019-08-13 13:52

Cezary Kapłon

Olsztyn stawia na rowery. Rozpisano przetarg na kolejną drogę rowerową

Olsztyn stawia na rowery. Rozpisano przetarg na kolejną drogę rowerową
Miasto chce wyremontować chodnik przy al. Wojska Polskiego, przy okazji tworząc trasę pieszo-rowerową aż do Dywit
Fot. Google Street View / Screen

Miasto przy okazji chce poprawić infrastrukturę chodników na al. Wojska Polska. Nowy trakt rowerowy miałby prowadzić właśnie od skrzyżowania tej arterii i ul. Sybiraków aż do granic administracyjnych miasta, z czego na pewno skorzystaliby cykliści z Dywit.

reklama

Wzdłuż al. Wojska Polskiego znajduje się droga rowerowa. Kończy się jednak na wysokości polikliniki. Dalej aż do skrzyżowania z ul. Sybiraków jest kilkusetmetrowy fragment starego popękanego chodnika. Miasto chciałoby go wyremontować. Dlatego rozpisano przetarg.

Przedmiotem zamówienia jest budowa komunikacyjnych ścieżek rowerowych w Olsztynie przy al. Wojska Polskiego, która zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszym ma być przebudowa al. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Sybiraków do granicy administracyjnej miasta. Drugim będzie remont ciągu pieszo-rowerowego na al. Wojska Polskiego – poinformował nas Patryk Pulikowski z Urzędu Miasta Olsztyna.

Trasa pieszo-rowerowa ma mieć długość ok. 2,8 km. Łączny koszt projektu ma się zamknąć w kwocie 2,31 mln zł. Miasto wszczęło postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego. Oferty można składać do dnia 22 października. Kryteria, które zostaną wzięte pod uwagę kształtują się następująco: cena – 60 proc., okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – 30 proc. oraz przejęcie ryzyka przez wykonawcę – 10 proc. Przekazanie terenu ma nastąpić nie później niż do 20 marca 2020 roku, natomiast wyłoniony wykonawca powinien zakończyć prace do 30 listopada 2020 roku.

Komentarze (16)

Dodaj swój komentarz

  • Młoda 2019-08-15 22:12:41 37.47.*.*
    Podpisany przez kluby: PO i Ponad Podziałami Grzymowicza dokument o współpracy w Radzie Miejskiej (publikowany na tym portalu) to zatrzymanie na 5 lat rozwoju Olsztyna. Wymyślone na kolanie punkty tego porozumienia to wydawanie łatwą ręką naszych pieniędzy. Całość nie trzyma się kupy. Teraz i w najbliższych latach będziemy świadkami realizacji tych często nieprzemyslanych prac. Ta droga rowerowa jest jednym z tego przykładów. Wydawanie pieniędzy to hasło przewodnie tego dokumentu. Niewiele punktów programu wskazuje jak zdobyć (gdzie) na realizację ambitnych planów te środki. Program trzeba weryfikować do aktualnych potrzeb i aktualnej polityki w regionie. Cytując lwx. ,,Ale to zrobią już chyba nie te władze". Złote słowa.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 0
  • lwx 2019-08-15 14:28:58 83.9.*.*
    Wszystko jest potrzebne ale trzeba umieć zaplanować wszystko z aktualnymi potrzebami. Teraz wygląda to tak jak kupno kina domowego dla bezrobotnego mieszkańca. Ponieważ obwodnicy nie będzie przez następne 10 lat to rozsądek mówi, że trzeba zrobić najpierw remont i to minimalny istniejącej drogi. Ale to wykracza poza mentalność rządzących Olsztynem. Nie trzeba wiele na tej drodze a tylko wycięcie drzew będących przyczyną wielu tragedii i położenie nowego dywanika asfaltowego. Ale to zrobią już chyba nie te władze.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
  • W. 2019-08-15 09:25:02 37.248.*.*
    A może tak ktoś by rzucił okiem na to, że na Wojska Polskiego, na wysokości Małeckiego, jest ścieżka rowerowa wielka jak smok, a część dla pieszych taka, że dwie osoby ledwo się mijają. Nie mówiąc już o tym, że po chodniku, który jest po drugiej stronie też rowerzyści zap... z taką prędkością, że strach.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • sylwesto10 2019-08-14 14:39:45 185.140.*.*
    Jeżdżę rowerem z Dywit do Olsztyna moja opinia jest taka ,że na al.Wojska Polskiego to konieczne jest dokończenie ścieżki rowerowej, natomiast w lesie obecnie nie jest najgorzej kilka atrakcji po drodze nie przeszkadza. Problemem jest przeprawa przez jezdnię przy Wadągu a największym ciągle zakorkowana droga w kier. Dywit. Oczywiście ul. Sybiraków i chodniki przyległe to inny świat- świat lat 70 tych.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • KantE 2019-08-14 10:18:52 80.52.*.*
    Bez bezpiecznej, bezkolizyjnej przeprawy nad droga 51 całe to budowanie jest bez sensu. Niech pan rzecznik lub prezydent spróbują przekroczyć ulicę w okolicach mostu nad rzeką. Czeka sie po kilkanaście minut bo tam jest mnóstwo aut. Od Dywit do granicy Olsztyna ścieżka jest. Od Wojska Polskiego do granicy Dywit będzie. Ale bez przejazdu pod lub nad droga 51 to wszystko o kant....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 1
  • Cyklista 2019-08-13 20:42:30 188.146.*.*
    No i super , można będzie bezpiecznie pojechać że Starego miasta przez aleje Wojska Polskiego , Las Miejski, Dywity i Różnowo do jeziora Wadąg i wrócić - razem 25 km po pięknych ścieżkach rowerowych - dla mnie BAJKA!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 1
  • edrftgyhytrertgyh 2019-08-13 19:53:32 37.248.*.*
    no to ostry kryzys sie zapowiada. Hulajnogi na autostrady, tiry na tory !
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • Turysta 2019-08-13 17:40:17 37.47.*.*
    I dobrze.moze kiedys bedzie mozna jeczac rowerem z gor nad Baltyk i ze wschodu na zachod
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Zatorzanka 2019-08-13 15:38:02 37.47.*.*
    Coś na otarcie łez. Długo jeszcze nie będzie obwodnicy gdyż zajęty zleceniem linii tramwajowej prezydent zaniedbał sprawę obwodnicy północnej. Teraz na otarcie łez wybudują trakt rowerowy do Dywit gdy na Zatorzu praktycznie wszystkie chodniki pamiętają czasy Gierka. Ale takie to jest myślenie od 12 lat.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 14

www.autoczescionline24.pl