Inwestycja polegać będzie na budowie dwujezdniowej drogi ekspresowej S7, dróg serwisowych, obiektów inżynierskich i obiektów ochrony środowiska. W ramach zadania powstaną dwa węzły drogowe: "Ostróda Północ" na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 530 i "Ostróda Południe" na skrzyżowaniu z DK 16. Budowie odcinka S7 towarzyszyć będzie realizacja obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Wjazd na drogę ekspresową S7 będzie możliwy poprzez dwa węzły drogowe. Węzeł „Ostróda Północ” zlokalizowany będzie na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 Ostróda – Łukta – Dobre Miasto po północno-zachodniej stronie Ostródy. Zaprojektowany węzeł należy do grupy węzłów WB (częściowo kolizyjny) typu półkoniczyna. Węzeł ten umożliwi wszystkie relacje skrętne. Bezkolizyjne włączenia i wyłączenia zaprojektowano w obrębie jezdni drogi ekspresowej.
Węzeł „Ostróda Południe” zlokalizowany będzie na przecięciu z drogą krajową nr 16 (obwodnica Ostródy) oraz istniejącą drogą DK7/DK16 w miejscowości Górka. Zaprojektowano węzeł zespolony. Na zespolony układ węzła składa się węzeł typu „pełna koniczyna” na skrzyżowaniu dróg S7 i DK 16 oraz węzeł „półkoniczyna” na skrzyżowaniu DK16 oraz istniejącej DK7/DK16, połączone ze sobą jezdniami zbierająco-rozprowadzającymi.
W ramach inwestycji powstanie 9 wiaduktów drogowych, 5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny. Na szczególną uwagę zasługuje najdłuższy na tym zadaniu obiekt mostowy w ciągu DK 16 o długości 677 m. Będzie to obiekt typu extradosed, czteroprzęsłowy. Będzie on prowadził drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga oraz prowadzi droga gminna. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt. Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Będzie on miał długość 561 m. Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) będzie miał most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości będzie miał z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.
Realizacja kontraktu to także kolejny etap rozbudowy drogi krajowej nr 16. Do przebudowanych już w województwie 52 km tej drogi dojdzie teraz odcinek obwodnicy Ostródy o dł. 8,7 km. Dzięki budowie obwodnicy Ostródy zostanie wyprowadzony poza miasto ruch tranzytowy, przez co nastąpi usprawnienie komunikacji w ciągu drogi krajowej nr 16. Inwestycja przyniesie poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa drogi o przekroju dwujezdniowym przyczyni się do wyeliminowania nieprawidłowych manewrów wyprzedzania oraz zwiększenia poziomu swobody ruchu. Dzięki dostępności do drogi poprzez węzły zminimalizuje się ryzyko zdarzeń związanych z włączaniem do ruchu takich, jak wymuszanie pierwszeństwa przejazdu.
Wykonawcą zadania będzie konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Konsorcjum ma wybudować drogę w 20 miesięcy za kwotę 1,3 mld złotych.
Zawarcie umowy zamyka serię kontraktów na budowę drogi ekspresowej S7 w województwie warmińsko-mazurskim. Realizacja tego kontraktu to także kolejny etap rozbudowy drogi krajowej nr 16 w naszym regionie.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz