Oddanie do użytku trzech linii tramwajowych to główna choć nie jedyna zmiana w układzie komunikacyjnym miasta, który w pełnej krasie funkcjonować będzie od stycznia tego roku. W nowym układzie komunikacyjnym zmienią się wszystkie nazwy autobusów. Teraz zamiast ''jedynki'' będziemy podróżować linią 101 itd.
Zmiany w komunikacji miejskiej to również likwidacja niektórych linii autobusowych, w tym 15-tki, o której pozostawienie dzielnie, choć bezskutecznie, walczyli mieszkańcy Jarot. Ta linia autobusowa realizuje obecnie ostatnie ze swoich kursów na trasie Jaroty-Śródmieście-Kortowo.
Z nowego układu komunikacyjnego znikną również autobusy linii 2,22,24,25,34 oraz 35. Jak twierdzą jednak urzędnicy, zwiększona częstotliwość linii autobusowych, nowe linie dowozowe i trzy linie tramwajowe są w stanie przejąć rolę zlikwidowanych linii bez konieczności dublowania kosztów.
Przypomnijmy, Olsztyn wprowadzi nowość w postaci pięciu linii dowozowych do tramwajów, kursujących w jednym kierunku. Ich numeracja zaczynać się będzie od linii 201 kursującej z ul. Kutrzeby do ul. Płoskiego, by tam pasażerowie mogli przesiąść się w systemie ''drzwi w drzwi'' na tramwaj z przystanku Sikorskiego-Wilczyńskiego. Linia dowozowa 202 podobnie dowozić będzie do tego przystanku przesiadkowego na tramwaj mieszkańców Pieczewa. Linia dowozowa nr 203 i 204 będą przystankami przesiadkowymi z tramwaju w systemie ''drzwi w drzwi'' dla połączenia Andersa – Sikorskiego-Wilczyńskiego i tu dla linii 204 - kierunek Pieczewo, zaś dla linii 203 – kierunek Osiedle Generałów. Linia 205 dowozić będzie do przystanków przesiadkowych na Witosa, Kanta i Galeria Warmińska.
Zmiany przyniosą również korzyści pracownikom firmy Michelin. W styczniu ruszy dodatkowa linii autobusowa nr 141 kursująca na trasie Osiedle Generałów -Wilczyńskiego – Krasickiego – Synów Pułku – Wyszyńskiego – Leonharda – fabryka Michelin. Rozkład będzie dopasowany do zmian w zakładzie, podobnie jak ma to miejsce w przypadku linii 31 ( w nowym układzie nazwanej 131), która dowozi olsztynian do zakładu Indykpol przy ul. Jesiennej.
Nowe autobusy linii 141 będą przyjeżdżały na przystanek „Michelin-Brama nr 6” na ul. Leonharda tuż przed rozpoczęciem pracy, tj. przed godz. 6:00, 14:00, 22:00 i będą odjeżdżały w kierunku powrotnym chwilę po tych godzinach. Linia będzie funkcjonowała we wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem Nowego Roku, Świąt Wielkanocnych i Świąt Bożego Narodzenia.
Na wprowadzeniu nowego układu zyska również obsługiwana przez komunikację miejską gmina Dywity. Pierwsza ze zmian dotyczy obecnych linii podmiejskich nr 82 i 88 , które od stycznia już jako 112 i 108 dojadą do Dworca Głównego. Dzięki temu mieszkańcy gminy Dywity będą mogli korzystać z węzła przesiadkowego przy dworcu PKP i kontynuować swoją podróż tramwajem, pociągiem, busikiem, czy innym autobusem MPK. Kolejna zmiana będzie dotyczyć linii nr 17, która dojeżdża obecnie do Dywit. Zastąpi ją linia nr 110, obecnie 10, której kursy zostaną wydłużone z pętli Jakubowo bezpośrednio do Dywit bez zajeżdżania na cmentarz. Dodatkowo zostanie zwiększona liczba kursów z pięciu do 11. Sama linia nr 17 już jako 117 będzie dojeżdżała wyłącznie do cmentarza w Dywitach.
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz