Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2024-09-25 13:43

Redakcja

PKP PLK otwierają tunel od strony Zatorza. Nowe przejście ma 140 metrów [ZDJĘCIA]

PKP PLK otwierają tunel od strony Zatorza. Nowe przejście ma 140 metrów [ZDJĘCIA]
Podziemne przejście od strony olsztyńskiego Zatorza otwarte dla podróżnych
Fot. Andrzej Puzewicz

Już nie naokoło wiaduktem w ciągu ul. Limanowskiego, ale tunelem. Od dzisiaj (25 września) pasażerowie, którzy wybierają się na pociąg od strony szeroko pojętego Zatorza, zyskują spory skrót.

reklama

- Mamy już wszelkie niezbędne pozwolenia, by od 25 września udostępnić cały obiekt podróżnym. Nowa przeprawa znacząco skróci czas dojścia do peronów z północnych osiedli – informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Nowe przejście podziemne ma 140 metrów długości. Na perony prowadzą ruchome schody. Ułatwieniem są także windy.

- Przy wejściach na perony zamontowaliśmy wyświetlacze, dzięki którym podróżni od razu zyskają informacje o najbliższym odjeździe pociągu. W obiekcie znajdzie się także monitoring, co dodatkowo pozwoli zadbać o wyższy poziom bezpieczeństwa – podkreśla Janduła.

W ramach inwestycji powstało ponadto nowe odwodnienie, które zapobiegnie gromadzeniu się wody w przejściu. Wraz z oddaniem kolejnej części przejścia podziemnego tuż pod budynkiem dworca powstanie szybkie połączenie do znajdującego się nieopodal węzła przesiadkowego z przystankami komunikacji miejskiej linii tramwajowych i autobusowych.

Do czasu zakończenia inwestycji dworcowej obsługa podróżnych od strony pl. Konstytucji Trzeciego Maja i tymczasowego dworca odbywa się drogą wytyczoną przez peron nr 1.

Przebudowa całej stacji Olsztyn Główny to nie tylko dłuższe przejście podziemne. Inwestycja obejmowała wymianę 28 km torów i 116 rozjazdów. Oprócz części pasażerskiej, przebudowano też część towarową. Tory zostały przygotowane do obsługi cięższych i większych pociągów. Ważnym elementem inwestycji było też zbudowanie nowoczesnej nastawni.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości ok. 423 mln zł realizowana została przy współudziale środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Dofinansowanie prac wyniosło 126,8 mln zł.

Przypomnijmy, że cały czas na otwarcie czeka nowy budynek dworca Olsztyn Główny. Termin oddania tej inwestycji był wielokrotnie przekładany. Aktualnie mowa jest o końcówce bieżącego roku [Do sześciu razy sztuka? Dworzec Olsztyn Główny później niż zakładano].

Źródło: PKP PLK / Własne

Galeria

Komentarze (44)

Dodaj swój komentarz

  • Pszczoła Maja 2024-09-25 14:36:10 213.184.*.*
    W którym miejscu na Zatorzu wchodzi się do tunelu?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 6
  • Tamara Twardodupcewa 2024-09-25 14:23:24 79.191.*.*
    Super, że PKP pomyślało o małym parkingu dla osób, które nie chcą jechać samochodem przez rondo Bema i kulturalnie zaparkują przy schodach i odprowadzą bliskich na pociąg. Przynajmniej mieszkańcy okolicznych bloków odetchną, bo były duże problemy z zaparkowaniem w okolicy :D
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 6
  • Pszczoła Maja 2024-09-25 13:59:59 213.184.*.*
    W którym miejscu na Zatorzu wchodzi się do tunelu?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 4

www.autoczescionline24.pl