- Mamy już wszelkie niezbędne pozwolenia, by od 25 września udostępnić cały obiekt podróżnym. Nowa przeprawa znacząco skróci czas dojścia do peronów z północnych osiedli – informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Nowe przejście podziemne ma 140 metrów długości. Na perony prowadzą ruchome schody. Ułatwieniem są także windy.
- Przy wejściach na perony zamontowaliśmy wyświetlacze, dzięki którym podróżni od razu zyskają informacje o najbliższym odjeździe pociągu. W obiekcie znajdzie się także monitoring, co dodatkowo pozwoli zadbać o wyższy poziom bezpieczeństwa – podkreśla Janduła.
W ramach inwestycji powstało ponadto nowe odwodnienie, które zapobiegnie gromadzeniu się wody w przejściu. Wraz z oddaniem kolejnej części przejścia podziemnego tuż pod budynkiem dworca powstanie szybkie połączenie do znajdującego się nieopodal węzła przesiadkowego z przystankami komunikacji miejskiej linii tramwajowych i autobusowych.
Do czasu zakończenia inwestycji dworcowej obsługa podróżnych od strony pl. Konstytucji Trzeciego Maja i tymczasowego dworca odbywa się drogą wytyczoną przez peron nr 1.
Przebudowa całej stacji Olsztyn Główny to nie tylko dłuższe przejście podziemne. Inwestycja obejmowała wymianę 28 km torów i 116 rozjazdów. Oprócz części pasażerskiej, przebudowano też część towarową. Tory zostały przygotowane do obsługi cięższych i większych pociągów. Ważnym elementem inwestycji było też zbudowanie nowoczesnej nastawni.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości ok. 423 mln zł realizowana została przy współudziale środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Dofinansowanie prac wyniosło 126,8 mln zł.
Przypomnijmy, że cały czas na otwarcie czeka nowy budynek dworca Olsztyn Główny. Termin oddania tej inwestycji był wielokrotnie przekładany. Aktualnie mowa jest o końcówce bieżącego roku [Do sześciu razy sztuka? Dworzec Olsztyn Główny później niż zakładano].
Komentarze (44)
Dodaj swój komentarz