W pierwszej kolejności elektryfikacja zostanie przeprowadzona na 49 km torów. Dzięki temu czas podróży pociągiem z Olsztyna do Ełku ma być krótszy o około 50 minut. Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Giżycko wraz z elektryfikacją, realizowane przez zarządcę istniejącej infrastruktury PKP PLK S.A., stanowią I część większego przedsięwzięcia, podzielonego na 2 fazy:
faza I – prace budowlane na odcinku Ełk (bez stacji) – Giżycko (ze stacją), tj. w km 103,706 -152,850 km linii nr 38, wraz z I częścią zapewnienia zasilania trakcyjnego z aż 6 podstacji trakcyjnych (Ełk, Stare Juchy, Siedliska, Sterławki Małe, Kętrzyn, Korsze), zlokalizowanych na odcinku Ełk - Korsze;
faza II – druga (końcowa) część zapewnienia zasilania trakcyjnego z wyżej wymienionych podstacji trakcyjnych.
W ramach modernizacji wymieniona będzie nawierzchnia kolejowa na całym odcinku Ełk – Giżycko z podniesieniem dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN i przebudową układów torowych na stacjach dla długości pociągów towarowych 750 m. Prace obejmą także wzmocnienie podtorza i przebudowę nasypów wraz z torowiskiem w miejscach przesunięcia linii kolejowej oraz udrożnienie i odbudowę odwodnienia.
Prace obejmują także m.in. przebudowę sześciu i budowę dwóch obiektów inżynieryjnych, modernizację trzech stacji i dwóch przystanków osobowych oraz przebudowę systemów zabezpieczających na przejazdach kolejowych.
- Modernizacja odcinka Ełk-Giżycko pozwoli na podróż pociągiem z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h. Mieszkańcy regionu uzyskają lepszy dostęp do kolei. Na inwestycji skorzystają w okresie letnim również turyści. Szybsze i wygodniejsze podróże zachęcą do wypoczynku nad mazurskimi jeziorami - powiedział wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.
Zakończenie prac przewidziano na 2024 r.
Komentarze (11)
Dodaj swój komentarz