Historia sieci sięga wczesnych lat 90., gdy Marek Majewski założył we Wrocławiu hurtownię sprzętu RTV AGD. W 2003 roku założył Neonet. Już po czterech latach sieć posiadała 120 placówek własnych i 220 jednostek franczyzowych. Szybki rozwój pomógł firmie zdobyć pozycję jednego z największych sprzedawców w swojej kategorii.
Mimo pozostawania w "topce", popularność Neonetu w ostatnich latach spadała. Co jednak spowodowało, że sieć, która jeszcze niedawno otwierała nowe placówki, ogłosiła zawieszenie działalności? W wywiadzie, jakiego w czerwcu tego roku udzielił dla portalu Retailnet dyrektor rozwoju Neonet, Andrzej Czarnecki, pojawiają się dwie przyczyny.
Pierwszą z nich są rosnące koszty utrzymania. W ciągu 20 lat istnienia sieć rozrosła się do rozmiaru ponad 300 placówek. Rosnąca inflacja z jaką mieliśmy do czynienia od jesieni 2021 roku sprawiła, że ludzie o wiele rzadziej decydowali się na zakup nowego telewizora, pralki czy lodówki. Wzrastające w tym czasie koszty transportu, jak i rachunki za prąd czy gaz, również musiały "dać się we znaki". Drugą przyczyną jest prężnie działająca konkurencja, która "zepchnęła" Neonet na dalszy plan w oczach potencjalnych klientów.
Neonet nie jest jedyną firmą z branży, mającą problemy. Kilka miesięcy temu sieć RTV Euro AGD postanowiła zredukować etaty, oraz ciąć premie i dodatki dla pozostających pracowników.
W Olsztynie znajdowały się dwa sklepy Neonet. Jeden z nich na ul. Kopernika przy placu Pułaskiego, a drugi na ul. Krasickiego - w budynku należącym do Carrefour.
Komentarze (23)
Dodaj swój komentarz