Po pięciu tygodniach od podpisania umowy zaawansowanie wykonanych robót kształtuje się na poziomie ok. 30%. Zakres wykonywanych prac obejmuje ułożenie warstwy ścieralnej nawierzchni, roboty naprawcze osiadania nasypu oraz roboty wykończeniowe takie jak umocnienie skarp, rowów i pasa dzielącego, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu, wykonanie oznakowania. W ramach zadania wykonane zostaną również drogi serwisowe oraz remont starego przebiegu drogi krajowej nr 16.
Podczas naprawy osiadania nasypu zastosowano innowacyjną metodę odciążenia nasypu poprzez użycie polistyrenu piankowego (styropianu). Dzięki temu obniżona zostanie masa własna konstrukcji nasypu, co w rezultacie zniweluje proces osiadania. Do wykonania nasypu w tej technologii zostaną użyte bloki ze specjalnego styropianu EPS-200 o wymiarach 0,5m x 1m x 2m. Z tych bloków ułożone będą 4 warstwy styropianu o łącznej wysokości 2 m. Maksymalna szerokość konstrukcji – 33 m, długość – 53 m. Całkowita objętość zastosowanego styropianu – 2840 m3. Wykonaną ze styropianu konstrukcję przykryje płyta żelbetowa, na której zostanie odbudowana konstrukcja drogi.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz