Baza tramwajowa MPKprzy ul. Kołobrzeskiej doczekała się przebudowy. Jest za nią odpowiedzialna firma Budimex S.A., która kilka lat temu budowała zajezdnię podczas realizacji I etapu inwestycji tramwajowej w Olsztynie. Działa ona w konsorcjum z firmą KZN Rail. Rozbudowa kosztować ma 90,5 miliona złotych. 85 proc. kwoty pokryją dotacje unijne, reszta pieniędzy pochodzi z budżetu miasta.
- Dla nas ten projekt będzie szczególny. Od kilku lat uczestniczymy w przywróceniu tramwajów w Olsztynie. Na realizację mamy 18 miesięcy, Damy radę ukończyć ten projekt w terminach i zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego - powiedział Mariusz Hryulski, dyrektor Oddziału Północ formy Budimex. O podpisanej w kwietniu umowie pisaliśmy w artykule Budimex rozbuduje zajezdnię tramwajową w Olsztynie.
Wykonawcy rozpoczęli od wyburzenia starych obiektów: warsztatu, myjni i zaplecza socjalno-magazynowego. W ich miejsce powstanie nowoczesna hala postojowa dla tramwajów z warsztatem i torowiskami.
O potrzebie inwestycji urzędnicy przekonali się podczas rozbudowy taboru. Sieć tramwajowa w Olsztynie składa się obecnie z 27 pojazdów: piętnastu Solarisów Tramino i 12 Panoram tureckiej firmy Durmazlar. Istniejąca zajezdnia może pomieścić jedynie 18 tramwajów. Pozostałe z nich - wystawione na czynniki atmosferyczne - wymagałyby o wiele częstszych napraw i konserwacji.
W związku z przebudową zajezdni z placu musiały zniknąć wszystkie pojazdy. W celu przechowania autobusów MPK wynajęło plac przy olsztyńskiej chłodni.
Komentarze (22)
Dodaj swój komentarz