Dziś jest: 09.04.2025
Imieniny: Dymitra, Heliodora
Data dodania: 2023-01-25 15:00

Mateusz Sikorski

Przebudowa łącznika z obwodnicą. Pod Olsztynem powstanie rondo i nowy wiadukt [AKTUALIZACJA]

Przebudowa łącznika z obwodnicą. Pod Olsztynem powstanie rondo i nowy wiadukt [AKTUALIZACJA]
Na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej 527 z ulicą Nad Łyną powstanie rondo
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Łączący Olsztyn z obwodnicą odcinek drogi wojewódzkiej 527 od długiego czasu nazywany jest przez kierowców "wąskim gardłem". Zdaniem wielu, wymaga on poszerzenia i poprawienia nawierzchni. Drogowcy wysłuchali próśb - powstaje właśni projekt techniczny nowej "wylotówki" z Olsztyna.

reklama

Mierzący około 1,8 kilometra odcinek drogi wojewódzkiej 527 wśród wielu kierowców jest nazywany "wąskim gardłem". To obecnie jedyny łącznik z obwodnicą Olsztyna, po którym pojazdy mogą poruszać się po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

"Wąskie gardło" to miejsce wielu wypadków

Na pomoc kierowcom przychodzi Zarząd Dróg Województwa, który przygotowuje rozbudowę "wylotówki". Ma on obejmować ok. 3-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 527, od skrzyżowania al. Warszawskiej z ul. Dybowskiego do wjazdu na obwodnicę.

W projekt wpisuje się także przebudowa skrzyżowań: z ul. Kalinowskiego oraz ul. Słoneczną w Olsztynie, oraz z ul. Nad Łyną. Na tym ostatnim postanie rondo. Będzie ono miało ułatwić komunikację osobom mieszkającym pod Olsztynem, w takich miejscowościach jak Bartąg. 

Nowe rondo będzie miało ułatwić komunikację drogową z podolsztyńskimi miejscowościami

Kolejną zmianą na odcinku drogi będzie budowa nowego wiaduktu drogowo-kolejowego. Stara konstrukcja ma zostać rozebrana. Sama droga zostanie poszerzona - kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy w obie strony. Rozwiązania te mają ułatwić poruszanie się trasą S51 i zapobiec wypadkom.

Droga S51 połączy Olsztyn z ukończonym w 2020 roku odcinkiem obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 16. Trwająca 2 lata inwestycja kosztowała 472,6 mln złotych. Została ona w dużej części sfinansowana ze środków pochodzących z Unii Europejskiej (367,7 mln zł). 

Budowa południowego odcinka obwodnicy Olsztyna została dofinansowana przez UE

Według wstępnego projektu przebudowa trasy może kosztować ok. 100 milionów złotych. Zapytaliśmy ZDW, w jakim stanie znajduje się obecnie projekt i kiedy mogą zostać rozpoczęte prace. Oczekujemy na odpowiedź. 

AKTUALIZACJA (25 stycznia, 14:00)

Zarząd Dróg Wojewódzkich poinformował, że inwestycja nadal jest na etapie wykonywania projektu budowlanego. Nie posiada więc kosztorysowej wyceny. Dokumentacja powinna zostać ukończona w III kwartale 2023 roku, ogłoszenie przetargu planowane jest zaś na koniec roku. Okres realizacji planowanych robót (w przypadku dotrzymania wszelkich terminów) to lata 2024-2027. 

Galeria

Komentarze (65)

Dodaj swój komentarz

  • OBSERWATOR 2025-01-09 10:45:53 88.211.*.*
    Jak widzę to miejsce na żywo i czytam te komentarze, to włos na głowie mi się jeży. SKANDAL, SKANDAL, SKANDAL.Dla takiego ronda wycięli pewnie na moje oko około 70,80-letnie drzewa, a to miejsce teraz wygląda jakby zbombardowali je Sowieci. Te kretyńskie komentarze o "wąskim gardle" to chyba jakieś bredzenie maniaka seksualnego. Na litość boską, rondo też będzie jeszcze bardziej "wąskim gardłem", albo jeszcze gorzej, bo i tak będzie się trzeba zatrzymać do zera, jadąc np. od strony Olsztyna i ustąpić jadącym od ul. Nad Łyną. Wystarczyłoby zrobić dodatkowe pasy do zjazdu w ul. Nad Łyną od strony Stawigudy i dodatkowy pas do wjazdu na ul. Warszawską w kierunku Olsztyna z ul. Nad Łyną. Koniec kropka. Taniej i praktyczniej. A Ci co chcą jechać w kierunku Olsztynka mają wjazd na obwodnicę za Bartągiem. Ludzie, przecież nawet Wasze dzieci nie zobaczą tam takich drzew jakie zostały wycięte i pewnie jeszcze te drzewo zostało sprzedane do Rosji. Tylko kto wziął za to pieniądze? No chyba, że sprzedaż tego ściętego drzewa miała sfinansować tą budowę,( patrz przekop mierzei wiślanej). I w mojej ocenie o połowę mniej lasu poszłoby pod nóż.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 0
    • Oko Press 2025-01-09 10:50:58 88.211.*.*
      Dokładnie tak. Masz Rację Obserwator. Świetny pomysł.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 0
    • Misiu 2025-01-09 11:11:44 88.211.*.*
      Jestem tego samego zdania. Korki głównie były ale od strony Bartąga, stworzone przez tych, którzy chcąc dojechać do miasta jadą dookoła zamiast stać w korkach na ulicach miasta w drodze do pracy do np. centrum. Paranoja jakaś !!! To faktycznie wystarczy zrobić dodatkowy pas do wjazdu na ul. Warszawską, czyli do Olsztyna i po sprawie.Ale teraz to już za późno-drzew nie ma.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 0
  • Wojciech 2023-02-21 12:33:39 79.185.*.*
    Zamiast ronda powinni zainstalować światła. Metoda amerykańska. W USA nie ma rond
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
    • esd 2023-07-04 12:35:20 79.191.*.*
      dokładnie, w USA nie ma wielu przydatnych rzeczy :)
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • Babangida 2023-01-30 21:26:44 89.74.*.*
    Jak przyjeżdżam do Olsztyna to mi się krew gotuje, tego inżyniera co programuje światła na skrzyżowaniach bym ukrzyżował, wywiesił na gałęzi. Nieudacznik paraliżuje miasto. Już nie biorę pod uwagę odcinki w budowie. Tak w ogóle po kiego grzyba te tramwaje. Jak patrzę na ilość pasażerów w ilości kilku sztuk to śmiem twierdzić, że wasz prezidente na głowę upadł stracił rozum albo dobrze pierze kasę, układy układziki, z ręki do ręki, inwestycji w 5 pokoleń nie spłacicie. Jedna wielka defraudacja i nie słychać by ktoś protestował, lemingi mieszkają.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 4
    • Wojciech 2023-02-21 12:27:54 79.185.*.*
      Jeżeli to taki problem, zawsze istnieje alternatywa. Wybierz się pociągiem
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
  • Olo 2023-01-26 17:07:41 81.190.*.*
    Czy Olsztyniacy chcą za taką kasę drogi do Bartąga?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
    • esd 2023-07-04 12:36:37 79.191.*.*
      Droga jest z Olsztyna do obwodnicy, łącznik z Bartągiem zmieni się rondo. Czego nie rozumiesz?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 3
  • Kapitan Planeta 2023-01-26 10:58:51 79.184.*.*
    kiedy Wilczyńskiego - Warszawska!? - macie okazję to zrobić
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 1
  • Obywatel 2023-01-26 08:26:06 95.160.*.*
    ścieżkę do kurnika trza mi zbudować - tyle warte komentarze.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 2
  • Policjo drogowa zacznij kasować źle parkujących ,!!! 2023-01-26 04:45:29 31.60.*.*
    Zarządzie dróg, czas wszystkie chodniki o szerokości do 1,5m zaopatrzyć w wysokie krawężniki drogowego . Pieszy też człowiek.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 5
  • Ratujmy zdrowie fizyczne i psychiczne mieszkańców zatorza 2023-01-25 16:47:28 5.184.*.*
    Czas rozładować korki na Zatorzu, najbardziej zaludnione osiedle, bez obwodnicy północnej i drogi miejskie na których szaleją TIRy oraz bardzo ciężki sprzęt budowlany . Osiedle, z największym skupiskiem przedszkoli, szkół, szpitali, zieleni , cmentarzy i ze względu na położenie w niecce najwyższe stężenie smogu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 3
    • złotówa 2023-01-25 17:13:09 5.173.*.*
      zaczekaj, skończą tramwaje to wezmą się za Sybiraków
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 4
    • Stop klerykalizacji Polski 2023-01-26 04:40:51 31.60.*.*
      Czyli co ?! zrobią na Sybiraków ?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 2
    • Bożena 234 2023-01-30 14:24:01 82.177.*.*
      zrobią Sybiraków, Al. Wojska Polskiego przy okazji budowy obwodnicy...
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • złotówa 2023-01-23 16:36:28 94.254.*.*
    ...albo 50 m ulicy z Olszewskiego do Zaruskiego...to spowodowałoby więcej korzyści niż przebudowa tej i tak dobrze funkcjonującej drogi
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 4
    • MPT 1313 2023-01-23 18:32:55 5.173.*.*
      W bolcie czy innym uberze takie pomysły jak niewolnicy .Tradycyjny zlotowa sie sznuje nie dyma na innych tylko dla siebie,a pomysl łączenia Olszewskiego z Zaruskiego jest idiotyczny .
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
    • złotówa 2023-01-25 17:08:17 5.173.*.*
      a ty MPT1313 to pewnie celowo wozisz ludzi tam gdzie największe korki, żeby ci więcej licznik nabił? Nie wystarczy ci, że jesteście najdroższą korporacją w Olsztynie??? Zaproponuj swój pomysł zamiast krytykować bez uzasadnienia.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
  • złotówa 2023-01-23 16:31:32 94.254.*.*
    ....albo Brzeziny z Sikorskiego na tyłach Galerii Warmińskiej...i to muszą być jakieś szerokie drogi, po prostu zwykłe jedno jezdniowe ulice...ludzie by wtedy odetchnęli z ulgą .....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 7
  • złotówa 2023-01-23 16:28:21 94.254.*.*
    ale ossso chozzzi??? przecież tam nie ma korków...a to nie lepiej tę kasę władować w dokończenie ślepych rond z Szymborskiej na Pieczewo albo połączyć Wilczyńskiego z Warszawską???
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 20 6
  • My też mieszkamy w Olsztynie 2023-01-23 14:51:21 31.0.*.*
    Panie prezydencie kiedy będzie przedłużenie drogi z Wilczyńskiego do ul Warszawskej?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 27 6
    • PG 2023-01-23 19:17:35 5.184.*.*
      Nigdy bo nie mamy pieniędzy. Za to będą tramwaje
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 3
  • Olsztyn powinien się rozwijać 2023-01-23 14:41:00 31.0.*.*
    Powinni dodatkowo drogę zrobić z Wilczyńskiego do warszawskiej przecież jest już zaprojektowana a tereny przeznaczone na jej realizację.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 2
  • olx 2023-01-23 11:37:05 176.221.*.*
    Koniecznie trzeba przebudować ten durny wiadukt kolejowy przy stacji Bartąg! Trzeba ustąpić pierwszeństwa zjeżdżającym, bo wiadukt za wąski a na górze drogi jest jakiś beznadziejny uskok i krawężnik, który wchodzi w pas drogi i można koło urwać najeżdżając na niego. A teraz jeszcze duże autobusy puścili na Olsztynek i jest syf. Rondo na Warszawskiej/Nad Łyną jestem za!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 8
    • mm2 2023-01-23 12:58:01 79.184.*.*
      Wiadukt jest akurat kolejarzy i w sumie mogli go przebudować przy okazji modernizacji linii kolejowej ale tego nie zrobili ponieważ nie było (wg nich) ekonomicznego uzasadnienia tej inwestycji tj. ani gmina Stawiguda ani powiat olsztyński nie chcieli się do tego dorzucić . Także wiadukt zostanie z nami jeszcze bardzo długo
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 1
    • Mundek 2023-01-23 20:37:14 5.173.*.*
      Wjechałem na ten krawężnik i rozerwałem oponę. Na szczęście nie urwałem koła.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 3
    • Koło 2023-01-23 21:42:18 5.173.*.*
      Co za cymbal dopuscil taki uskok w tym miejscu .Kto pracuje w tych instytucjach chyba nie kierowcy ....
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
    • olx 2023-01-25 15:49:15 176.221.*.*
      Ja też nie raz prawie wjechałem w ten durny krawężnik!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • jolko 2023-01-23 09:54:11 104.238.*.*
    Ale gdzie DW 527, a gdzie Warszawska, Słoneczna i S 51? Niedziela redaktorowi, widzę, jeszcze sobotą się odbijała.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 7
    • mm2 2023-01-23 10:12:10 79.184.*.*
      to jest już DW 527 ponieważ po wybudowaniu S51 GDDKiA przekazała ten odcinek drogi dla Zarządu Dróg Wojewódzkich i ten odcinek stał się drogą wojewódzką nr 527.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 4
    • jolko 2023-01-23 10:29:57 78.141.*.*
      Ale co ty człeku opowiadasz? Ten odcinek, tzn. który? 527 zaczyna się na skrzyżowaniu Pstrowskiego z Sikorskiego i leci prosto przez całą Bałtycką. Drogi zarówno krajowe, wojewódzkie, powiatowe czy gminne nie mają odnóg, a gdyby jakiekolwiek fragment Warszawskiej uznać na DW527 by wychodziło, że DW527 ma odnogę. Spójrz na mapę najpierw. Odcinek o którym mowa w artykule jest na mapach drogą krajową 51 i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 8
    • @jolko 2023-01-23 10:45:59 51.159.*.*
      Masz nieaktualne mapy. Poprzedni początkowy odcinek został przekazany pod zarząd gminy. mm2 ma rację.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
    • mm2 2023-01-23 12:55:56 79.184.*.*
      Sikorskiego jest w ciągu DW 598. Popatrz proszę uważnie nawet na mapy google i będziesz miał jasność jak jest
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 3
    • OMG 2023-01-25 15:10:09 79.191.*.*
      Mapy Google'a mają błędy, bowiem pokazują właśnie DW527 jako to krajówka. Nie może być i krajówka, i DW.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Ja 2023-01-23 07:06:31 5.173.*.*
    Budując wiadukt nie można by wykonać bezkolizyjnego zjazdu? Dodatkowo połączyć z mcdonaldem i KFC drogami lokalnymi.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 5
    • Falisty 2023-01-23 11:23:29 88.156.*.*
      Ma to sens
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 2
  • Stawig 2023-01-22 23:50:01 178.42.*.*
    To dołożyć trochę grosza i połączyć Wilczynskiego z Warszawską A wyjazd z Bartąga j oczywiście rondo Korzystam codziennie z tego odcinka i nie widzę potrzeby robić szerszej drogi chyba ze zbywa kasa
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 11
    • Obywatel 2023-01-23 08:14:59 95.160.*.*
      Gadaj z betonowiczem, to jego terytorium.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 9
  • ??? 2023-01-22 22:56:34 31.0.*.*
    Super Czemu nie zrobili tej drogi jak robili S51 ?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 1
  • Ewald 2023-01-22 22:33:43 46.205.*.*
    Bez sensu. Wystarczy zrobić tramwaj od orlenu na Warszawskiej do makdonalda przy obwodnicy. Koniecznie tramwaj jednotorowy żeby jak coś się zpiździ nie było niczego.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 30 11
  • Czytelnik 2023-01-22 22:23:06 178.42.*.*
    Coś komuś się poje..ło. 527?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 6
    • Seer 2023-01-22 22:30:09 79.191.*.*
      Tak, obecnie oficjalnie jest to droga 527.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 3

www.autoczescionline24.pl