Projekt zmian uchwały przedstawił Marcin Szwarc, dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie. Jak się dowiedzieliśmy, projekt wejdzie w życie etapami. Najwięcej zmian nastąpi od 1 lutego 2020 roku.
– Projekt zakłada podniesienie stawek opłat za postój w pełnym przekroju (wszystkie podstrefy), wzrost opłaty dodatkowej, zmniejszenie ilości podstref z 3 do 2 – czerwona obejmie szeroko rozumiane Śródmieście, natomiast zielona Zatorze – powiedział Marcin Szwarc.
Opłaty mają wzrosnąć z 2,5 zł za godzinę postoju w strefie czerwonej do 3 zł. Droższy będzie także abonament dla kierowców spoza strefy (wyniesie on 150 zł, czyli będzie o 50 zł droższy niż do tej pory). To jednak nie wszystko.
ZDZiT chce wprowadzić także ujednolicenie godzin funkcjonowania strefy. Na obecną chwilę obowiązuje ona w godz. 8-16 od poniedziałku do czwartku i 8-15 w piątek. Po zmianach kierowcy będą musieli liczyć się z tym, że funkcjonowanie stref wydłuży się od 8 do 17 od poniedziałku do piątku.
Drugi etap ma wejść w życie 1 lipca i będzie dotyczył zróżnicowania wzrostu opłat. Mają one dotyczyć tylko tych kierowców, którzy w międzyczasie nie wyrobią ulgi na karcie miejskiej lub jej nie zakodują.
– Ulga byłaby realizowana, jeżeli podmiot wykaże, że opłaca podatki w Olsztynie. Ponadto planujemy rozszerzyć strefę na dwa obszary – dodaje dyrektor ZDZiT.
Chodzi o okolice dworca Zachodniego w kierunku Starego Miasta, czyli m.in. ulice Konopnickiej czy Nowowiejskiego. Drugim obszarem byłby parking przy al. Piłsudskiego przy hali Urania.
Oprócz tego ZDZiT zamierza zmodernizować istniejące parkomaty.
– Umożliwiłyby płatność kartą płatniczą, podanie nr rejestracyjnego pojazdu bez potrzeby wkładania paragonu za szybę, przez co osoba weryfikująca wiedziałaby, że dany klient opłatę uiścił. Parkomaty mogłyby być zasilane z baterii słonecznych – wyjaśnił Marcin Szwarc.
Za pomysłem rozszerzenia strefy parkowania opowiedziało się 13 radnych, natomiast 7 było przeciwnych wprowadzeniu zmian.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz