Puls Biznesu ujawnił wyniki wewnętrznego audytu w PKP, ale i raportu z kontroli ministerstwa finansów. Oba dokumenty wskazują na znacznie większe wydatki PKP niż początkowo planowano szykując projekt modernizacji i rewitalizacji polskich dworców. W niektórych przypadkach wydatki były wyższe o nawet 240 procent – informuje PB. Chodzi przede wszystkim o błędne szacowanie kosztów remontów niektórych dworców przez co nieopłacalne inwestycje zostały zrealizowane. Dodatkowo ministerstwo transportu w swojej kontroli wykazało, że spółka PKP nie wykorzystała w całości przydzielonych dotacji.
Przypomnijmy, olsztyński Dworzec Zachodni, na którego przebudowę PKP ogłosiło przetarg w lutym tego roku, będzie finansowany z tego samego projektu modernizacji i rewitalizacji polskich dworców.
Przebudowa Dworca Zachodniego ma trwać w sumie półtora roku. W tym czasie pasażerowie będą korzystać z dworca tymczasowego. Wykonawca będzie musiał zadbać o to, by zastępczy obiekt posiadał poczekalnię, kasę biletową oraz WC. Wykonawca będzie musiał wyburzyć część ścian działowych obecnego dworca, a pozostałe wzmocnić. W ramach przebudowy konieczna będzie wymiana konstrukcji dachu i jego pokrycia. Przedmiotem zamówienia jest również wykonanie nowej elewacji budynku i termomedernizacja. Firma, która wygra przetarg będzie również odpowiedzialna za wymianę okien, drzwi, podłóg, zainstalowanie monitoringu i iluminacji świetlnej dworca, a także zabudowę prześwitu pomiędzy budynkiem dworca a toaletami. Zmienią się również właściwości funkcjonalno-użytkowe dworca. Obecnie obiekt spełnia jedynie podstawowe funkcje, choć wielu pasażerów twierdzi, że i z tym bywa różnie. Nowy dworzec będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojawią się również rozwiązania dodatkowe, które podniosą standard świadczonych przez PKP usług. Zagospodarowane zostanie również otoczenie dworca, który docelowo ma się stać wizytówką miasta.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz