W poniedziałek (11 września) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. W piątek (8 września) do pewnej 34-latki zadzwoniła osoba, podająca się za rzekomego przedstawiciela banku, z informacją o próbie wyłudzenia kredytu. Pokrzywdzona stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji.
Rozmówca w tej sytuacji polecił, aby postępowała według jego instrukcji, aby szybko zabezpieczyć środki znajdujące się na rachunku bankowym. Kobieta miała zainstalować aplikację i zmienić dane logowania do bankowości elektronicznej. Następnie rzekomy przedstawiciel placówki bankowej polecił jej przelanie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając, że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie.
Po dokonaniu ostatniej transakcji rzekomy pracownik zapewnił, że jej oszczędności są już bezpieczne. To jednak nie dawało kobiecie spokoju. Osobiście wybrała się do banku, gdzie otrzymała tylko potwierdzenie, że padła ofiarą oszustwa. 34-latka straciła łącznie prawie 10 tysięcy złotych. O sprawie powiadomiła policję.
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz