- Przekazaliśmy dziś do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie (RDOŚ) stanowisko, w którym akceptujemy propozycję poprowadzenia drogi ekspresowej S16 Mrągowo-Orzysz-Ełk w alternatywnym wariancie przebiegu. Wcześniej jako wariant preferowany we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) wskazywaliśmy przebieg trasy oznaczony literą B ( mapa poniżej - red.) - informuje Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie.
RDOŚ uznał, że realizacja inwestycji w wariancie B, prowadzącym poniżej Baranowa i w sąsiedztwie Mikołajek, jest niemożliwa. Argumentowano, że nawet przy zastosowaniu działań ochronnych i zabezpieczających, nie udałoby się uniknąć znaczącego, negatywnego oddziaływania na środowisko, a w szczególności na żółwia błotnego objętego ochroną w obszarze Natura 2000.
Wariant "C" (północny) ma zostać poprowadzony powyżej Użranek i poniżej Rynu.
Wariant "C" poprowadzony jest północnym korytarzem
Teraz drogowcy czekają, aż RDOŚ wyda decyzję środowiskową dla alternatywnego wariantu. Kolejnym etapem prac będzie ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji programowej. Zawierać ona będzie szczegółowe rozwiązania techniczne przyszłej S16, w tym rozwiązania geometryczne, koncepcje obiektów drogowych i obiektów inżynierskich. Wykonane zostaną także badania geologiczne. Komplet tych materiałów jest niezbędny do ogłoszenia przetargu na realizację robót.
Wariant "C" nie wszystkim się podoba. W marcu br. protestowano w tej sprawie przed olsztyńską siedzibą RDOŚ [Protest w Olsztynie. Żółw błotny zdecyduje o przebiegu krajowej szesnastki?].
Protestujący zarzucili pracownikom regionalnej dyrekcji m.in. że dążą do degradacji środowiska, trwoniąc przy tym pieniądze podatników. Argumentowano, że wariant „C” był trzykrotnie odrzucony w analizie wielokryteriowej.
Komentarze (14)
Dodaj swój komentarz