Przypomnijmy, jak dotąd droga krajowa nr 16 była modernizowana na odcinku Olsztyn - Borki Wielkie koło Mrągowa. Droga ta na odcinku Biskupiec-Borki Wielkie jest dwujezdniowa. Wciąż niemal 80-kilometrowy odcinek drogi na trasie Mrągowo – Ełk jest wąski i niebezpieczny. To właśnie finansowanie dla projektu przebudowy tej części szesnastki, po latach protestów, właśnie udało się zapewnić.
Wojewoda warmińsko-mazurski, wiceminister infrastruktury i szef olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisali we wtorek dokument otwierający działania związane z przygotowaniem projektu i dokumentacji drogi ekspresowej S 16 na odcinku Mrągowo – Ełk o wartości 23 mln złotych. Sama budowa drogi to koszt rzędu 4, 5 mld złotych.
Podczas spotkania w urzędzie wojewódzkim dyrektor olsztyńskiego oddziału GDDKiA Mirosław Nicewicz poinformował, że zakończono już prace przygotowawcze związane z dokończeniem 16-tki między Borkami a Mrągowem. Przebieg trasy na odcinku Mrągowo-Ełk wciąż nie został wybrany. Istnieją dwa jego warianty: północny – w pobliżu Mikołajek oraz południowy w okolicach Rynu. Całkowita realizacja inwestycji miała rozpocząć się po 2020 roku. .
Podczas konferencji podpisano również dokumenty uruchamiające środki na dwie inne inwestycje w regionie: przebudowę mostu w Starych Jabłonkach w ciągu drogi nr 16 (o wartości 20, 5 mln zł) i na poprawę bezpieczeństwa skrzyżowania dróg 53 i 59 w Rozogach (o wartości 6,5 mln zł).
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz