Otwarcie salonów fryzjerskich, kosmetycznych oraz lokali gastronomicznych to III etap odmrażania polskiej gospodarki. Poluzowania te jednak nie zwalniają z zachowania szczególnego rygoru bezpieczeństwa. Czym zatem będzie różnić się wizyta u fryzjera czy kosmetyczki od tej, którą pamiętamy?
Salony fryzjerskie
Klient – zasady:
-
Wizyty powinno umawiać się przez internet lub telefonicznie
-
Klienci muszą zachować między sobą 2 metry odległości, gdy się mijają
-
W salonie trzeba mieć maseczkę oraz rękawiczki
-
Powinno się dokonywać płatności bezkontaktowo
-
Klienci nie mogą korzystać z poczekalni
-
Występuje zakaz używania telefonów komórkowych
Salon - zasady:
-
Jeden fryzjer powinien obsługiwać jednego klienta, korzystając przy tym tylko z jednego zestawu narzędzi
-
Obowiązują 2 metry odległości między stanowiskami. Jeśli jednak jest to niemożliwe, rekomendowane jest zastosowanie ścianki oddzielającej
-
Fryzjer powinien mieć na sobie maseczkę/gogle/przyłbicę oraz rękawiczki
-
Salon może przyjmować jedynie osoby zdrowe (nie będące na kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym)
-
Fryzjer musi czyścić powierzchnię, na której pracuje zarówno w trakcie pracy, jak i dezynfekować ją po każdym kliencie
-
Przerwy pomiędzy klientami muszą być na tyle długie, aby zastosować dany środek dezynfekujący
-
Napoje mogą być serwowane tylko w opakowaniach jednorazowych
Salony kosmetyczne
Klient – zasady:
-
Na zabiegi powinno się przychodzić bez osób towarzyszących
-
Klienci muszą zachować między sobą 2 metry odległości, gdy się mijają
-
Należy mieć na sobie maseczkę oraz rękawiczki (chyba że dany zabieg to uniemożliwia)
-
Występuje zakaz używania telefonu komórkowego podczas usługi
Salon – zasady:
-
Praca powinna odbywać się w systemie zmianowym i rotacyjnym. Dopuszczalna jest praca tego samego zespołu przez cały dzień
-
Obowiązują 2 metry odległości między stanowiskami. Jeśli jednak jest to niemożliwe, rekomendowane jest zastosowanie ścianki oddzielającej
-
Specjalista powinien mieć na sobie maseczkę/gogle/przyłbicę oraz rękawiczki, które musi zmieniać po każdym zabiegu oraz kliencie
-
Należy każdorazowo, po wykonaniu usługi zdezynfekować urządzenia oraz narzędzia
-
Napoje mogą być serwowane tylko w opakowaniach jednorazowych
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz