Na odcinku pomiędzy Dobrym Miastem a stacją Olsztyn Gutkowo pracuje maszyna, która wymienia tory i podkłady. Pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej SUM jest szybki, ułożył już pierwsze 2 km nowych torów w okolicy Dobrego Miasta i kontynuuje roboty w kierunku Olsztyna. SUM ściąga stary tor, a w jego miejsce układa nowe szyny i podkłady. Dzięki zastosowaniu najnowszej techniki robót, skraca się znacznie czas prac. W ten sposób zostanie ułożonych ponad 17 km nowych torów.
Specjalistyczne maszyny zaangażowane są także pomiędzy Ornetą a Pieniężnem. Z wykorzystaniem suwnicy układane są nowe podkłady. Następnie pracuje wysokowydajna oczyszczarka tłucznia. Maszyna ma 165 metrów długości. Na prawie 11 km szlaku oczyszczarka wykonała m.in. płukanie tłucznia z torowiska. Maszyna potrafi dobrać odpowiednią wielkość tłucznia, przerabia młynem, dodaje i wbudowuje nowy materiał w torowisko. Na godzinę potrafi oczyścić 800 m3 materiału – to np. 11 wagonów.
Fot. PKP PLK
Efektem prac na obu odcinkach mają być lepsze podróże koleją na trasie Braniewo-Olsztyn. . Po przebudowie torów, przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych, zmodernizowane zostaną także perony. Poprawione zostaną warunków obsługi podróżnych na stacjach w Olsztynie Gutkowie i w Dobrym Mieście oraz na przystankach Bukwałd, Cerkiewnik, Swobodna, Rogiedle, Lubomino i Henrykowo.
Powstanie także nowy przystanek Nowy Dwór koło Ornety. Pasażerowie będą mogli wygodniej wsiąść do pociągów dzięki wyższym peronom. Zaplanowano nowe oświetlenie oraz wyposażenie przystanków w wiaty i ławki. Pojawi się czytelne oznakowane oraz informacje z rozkładami jazdy. Perony zostaną dopasowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Po realizacji zadania pociągi mają przyspieszyć, czas przejazdu na trasie Braniewo-Olsztyn ma być krótszy. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku.
Prace o wartości ponad 147 mln zł netto na odcinku Olsztyn Gutkowo-Dobre Miasto są dofinansowane ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Przebudowa odcinka Orneta-Pieniężno za ok. 69 mln zł realizowana jest ze środków PLK. Wszystkie roboty mają trwać do 2023 r.
Komentarze (17)
Dodaj swój komentarz