Ten ostatni przetarg w ramach projektu tramwajowego jest niezwykle istotny. Po wykonaniu odnogi torowiska prowadzącej od linii głównej do Wysokiej Bramy i tym samym poprowadzeniu trasy tramwajowej ulicą 11 Listopada - przebudowana zostanie też ul. Pieniężnego, która na odcinku od pl. Jana Pawła II do ul. 22 Stycznia będzie dwukierunkowa - tak jak pozostała część tej ulicy.
Swoje wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu na budowę tej części torowiska złożyło 9 firm i konsorcjów. Kolejnym etapem będzie złożenie przez chętnych ofert - będą mogli to zrobić po zapoznaniu się z dokumentacją i projektami, na podstawie których przygotują własne wyceny.
Najważniejszym kryterium będzie najniższa cena oferty. Należy więc mieć nadzieję, że nie powtórzy się historia hiszpańskiego wykonawcy, który został wyłoniony w przetargu na wykonanie całości projektu tramwajowego również ze względu na zaoferowaną, najniższą cenę nie zaś kompetencje.
Przypomnijmy, tą częścią torowiska kursować będzie najbardziej obciążona linia Wysoka Brama-Jaroty, która będzie też najczęściej kursującą linią komunikacji miejskiej w Olsztynie - w godzinach szczytu tramwaj podjedzie na przystanek co 7,5 minuty.
Wykonawca będzie miał za zadanie wybudować dwutorową trasę tramwajowo-autobusową na alei Piłsudskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do pl. Jana Pawła II, za którym trasa zmieni się w jednotorową linię tramwajową i przebiegać będzie ul. 11 Listopada, by zakończyć się jednotorową krańcówką na pl. Jedności Słowiańskiej. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 280 dni.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz