Dziś jest: 20.04.2025
Imieniny: Agnieszki, Czesława
Data dodania: 2007-11-20 18:03

magda_515167

Trasa obwodnicy wokół Olsztyna u wojewody

Drogowcy wystąpili do wojewody o wydanie decyzji środowiskowej dla trzech czwartych przebiegu obwodnicy Olsztyna. To jeden z kluczowych dokumentów, bez którego budowa arterii wokół miasta nie ruszy.

reklama
- Dokumenty już przesłaliśmy - mówi Mirosław Nicewicz, dyrektor olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Chodzi o odcinek omijający Olsztyn od południa - od węzła na drodze krajowej nr 16 po zachodniej stronie Olsztyna, aż do okolic Wójtowa na wschodzie. Drogowcy zarekomendowali wojewodzie przebieg obwodnicy według następującej trasy: ** na zachodzie - między Gronitami a Naterkami, ** na południu - poza jeziorem Bartąg, przecinając głęboko Puszczę Napiwodzko-Ramucką, ** na wschodzie - blisko terenów przemysłowych Olsztyna. - Nasi specjaliści sprawdzają jeszcze, czy nie ma żadnych błędów w dokumentacji dotyczącej północno-wschodniej trasy obwodnicy [w rejonie gm. Dywity - red.] - tłumaczy Mirosław Nicewicz. - Jako najlepszy wariant wskażemy wojewodzie ten, według którego obwodnica ma biec między Dywitami a jeziorem Wadąg. O decyzję środowiskową na ten ostatni odcinek wystąpimy jeszcze w listopadzie. Drogowcy obawiają się jednak, że na decyzję o oddziaływaniu tej inwestycji na przyrodę przyjdzie im poczekać wiele miesięcy. - Z doświadczenia wiemy, że sprawa może utknąć u ministra środowiska, którego wojewoda przed wydaniem decyzji będzie musiał poprosić o opinię w sprawie budowy obwodnicy - tłumaczy dyrektor Nicewicz. - Ministerstwo jedną taką opinię przygotowuje czasem w ciągu miesiąca, ale bardzo często zdarza się, że trzeba na nią czekać prawie rok. Moim zdaniem powinny być zmienione przepisy przy wydawaniu takiej opinii, np. jeśli nie powstanie ona w ciągu dwóch miesięcy, to znaczy, że ministerstwo nie ma żadnych zastrzeżeń do planowanej inwestycji. Tymczasem sama decyzja środowiskowa to jeszcze nie wszystko. Potem urzędnicy będą musieli zdobyć jeszcze kolejno tzw. decyzję lokalizacyjną, pozwolenie na budowę i wybrać wykonawców. Drogowcy liczą, że w 2010 r. dostaną pozwolenie na budowę drogi i wtedy ruszą prace. Pierwszy odcinek - w rejonie Dywit - z ponad 30-kilometrowej obwodnicy ma być gotowy w 2012 roku. Obwodnica Olsztyna Prace nad przygotowaniem projektu obwodnicy trwają już od półtora roku. Wiosną 2006 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała gdańską firmę Profil, która zajęła się wytyczeniem jej trasy. Po kilkunastu miesiącach pracy firma wskazała najlepszy wariant przebiegu obwodnicy. W sierpniu Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych działająca przy centrali Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie zatwierdziła propozycję wybraną przez olsztyńskich drogowców. Kilka dni później przyszła decyzja, że droga krajowa nr 16, w tym obwodnica Olsztyna zostanie sfinansowana z funduszy centralnych. Taką decyzję podjął rząd PiS.

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl