W piątek (7 czerwca) na stacji Olsztyn Główny odbył się briefing prasowy, dotyczący postępów prac modernizacyjnych. - Trwają prace wykończeniowe i odbiory techniczne. Po odbiorach technicznych udostępnimy nowe przejście - z wyjściem na Zatorze, ze schodami i windami – powiedziała Ewa Przygocka, dyrektor projektu modernizacji stacji Olsztyn Główny i dodała, że podróżni będą mogli w pełni korzystać z nowej infrastruktury w lipcu.
Przebudowa stacji Olsztyn Główny obejmowała wymianę 28 km torów i 116 rozjazdów. Oprócz części pasażerskiej, przebudowano też część towarową. Tory zostały przygotowane do obsługi cięższych i większych pociągów. Ważnym elementem inwestycji było też zbudowanie nowoczesnej nastawni.
Andrzej Puzewicz, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie przypomniał, że stacja nie była gruntownie remontowana od niespełna 40 lat.
- Ostatnia, większa przebudowa, połączona z elektryfikacją, to jest połowa lat 80-tych. Perony kiedyś były niższe, nawierzchnia była asfaltowa, dzisiaj mamy nowoczesne płyty peronowe. Perony są wyższe, co jest wygodniejsze dla pasażerów. Można wsiąść do pociągu bez pokonywania różnicy wysokości.
Od lewej: Andrzej Puzewicz, Martyn Janduła i Ewa Przygocka, fot. Aleksandra Sawczuk / Olsztyn.com.pl
Na briefingu obecna była również Anna Nowak, rzeczniczka Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Polregio w Olsztynie, która zapowiedziała, że wakacyjna zmiana rozkładu jazdy przyniesie podróżnym miłą niespodziankę.
- Sześć par pociągów, które dotychczas kursowały od poniedziałku do piątku, będą kursowały również w weekendy. Chodzi o pociągi na liniach Olsztyn-Działdowo, Olsztyn-Chorzele, Olsztyn-Korsze i Olsztyn-Braniewo.
W przypadku dwóch pierwszych połączeń zmiana dotyczy dwóch par pociągów, a w pozostałych jednej.
Przypomnijmy, że równolegle z pracami na stacji, modernizowany jest dworzec. Prace związane z jego budową dworca mają zakończyć się w sierpniu [Dworzec Główny w Olsztynie. Piąta zmiana terminu oddania inwestycji]. Wstępnie inwestycja miała kosztować 71 mln zł. Dziś mówi się już o 87 mln zł.
Budowa stacji Olsztyn Główny to projekt kilka razy większy. Jego koszt szacuje się na 423 mln zł (netto). Inwestycja współfinasowana jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Czytaj również:
Podziemnym przejściem na pociąg. Jak wygląda tunel pod stacją Olsztyn Główny [ZDJĘCIA]
Komentarze (22)
Dodaj swój komentarz