W 2012 roku ratusz uzyskał dotację unijną w wysokości ponad 361 tysięcy złotych na stworzenie portalu turystycznego miasta Olsztyna. Dzięki temu możliwe było rozpisanie przetargu na wykonanie wartego w sumie 426 tysięcy złotych projektu. Przetarg wygrała olsztyńska spółka Site S.A., która przystąpiła do realizacji projektu już w czerwcu 2013 roku.
Serwis visit.olsztyn.eu docelowo miał obejmować ponad 1000 obiektów, z czego ponad 200 lokali gastronomicznych ponad 60 miejsc noclegowych oraz 100 miejsc, które oferują aktywne spędzanie wolnego czasu.
Z założenia, portal miał wykorzystywać najnowocześniejsze technologie i służyć turystom do zaplanowania wypoczynku w Olsztynie i okolicach. Serwis miał posiadać aplikację „Przewodnik multimedialny po Olsztynie” opartą o technologię Augmented Reality (wirtualna rzeczywistość), dostępną w 3 systemach: Android, IOS, Windows Phone.
Z tych założeń wykonawca się wywiązał i oddał w ręce miejskich urzędników gotowy do aktualizacji serwis.
I tu pojawił się problem, bo jak się okazuje strona zawiera nieaktualne informacje nie tylko o infrastrukturze miejskiej, ale i komunikacji.
O nieprawidłowościach poinformowali jako pierwsi społecznicy Forum Rozwoju Olsztyna.
- Zauważyliśmy, że na stronie znajdują się nieaktualne dane. Ze strony o transporcie publicznym można było dowiedzieć się, że w Olsztynie istnieje tylko i wyłącznie komunikacja autobusowa, zaś linia tramwajowa jest w budowie. Ponadto jedną z atrakcji turystycznych są cykliczne zawody balonowe, które odbywają się co roku, w rzeczywistości odbyły się ostatni raz kilka lat temu. Co więcej, na stronie dotyczącej jez. Ukiel widniała informacja, że do 2014 zostanie wybudowana nowa infrastruktura – informują społecznicy.
Kiedy sprawa wyszła na jaw, między innymi po publikacji materiału w Radio Olsztyn, część informacji zaktualizowano, a prezydent Olsztyna zapowiedział wyciągnięcie konsekwencji służbowych wobec pracownika odpowiedzialnego za aktualizację portalu. Aktualizacja polegała między innymi na podlinkowaniu do stron miejskich projektów, czy przerzuceniu części zdjęć ze strony Urzędu Miasta, nie zaś stworzeniu nowych treści. Opis Centrum Ukiel z kolei to jedynie przekierowanie na stronę internetową Centrum. Czy to ma prowadzić do sukcesu tego serwisu? Wątpliwe.
Jak informuje Forum Rozwoju Olsztyna ciekawe w tej sprawie jest jeszcze to, że miasto podpisało umowy na przygotowanie materiałów promocyjnych dotyczących tego serwisu... z etatowi pracownikami ratusza. Andrzej Kocięcki, Marcin Sakowicz i Radosław Paździorko zawarli dwukrotnie umowy z Gminą Olsztyn na przygotowanie autorskiego materiału promocyjnego dotyczącego portalu visit.olsztyn.eu za co otrzymali w sumie 25 016,98 złotych.
Jak to się stało, że to urzędnicy biura promocji, nie zaś zewnętrzni redaktorzy zostali wybrani do wykonania tego zadania? Czy odbył się w tej sprawie przetarg? Czy ktoś jest w stanie sprawdzić również, czy urzędnicy nie wykonywali tego dodatkowego zadania w godzinach pracy, za którą otrzymują już wynagrodzenie?
Wątpliwości z tej sprawie wyjaśnić ma odpowiedź ratusza, o którą poprosili wnioskujący o dodatkowe dokumenty społecznicy Forum Rozwoju Olsztyna.
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz